یکی از سوالاتی که ممکن است برای گیمرها پیش بیاید این است که آیا بازی پابجی به باتری گوشی شما آسیب وارد می کند؟ برای جواب این سوال باید بگوییم که نه تنها بازی پابجی بلکه تمامی بازی هایی سنگین می توانند به دستگاه شما صدمه بزنند که شما باید برای جلوگیری از این آسیب ها می بایست طولانی مدت از این بازی های سنگین روی گوشی  خود استفاده کنید. مثلا عده ای هستند که 1 الی 2 ساعت به بازی مشغول هستند و این نمی تواند آسیبی به باتری گوشی شما برساند ولی عده ای دیگر هستند که چندین ساعت مشغول بازی هستند به طوری که متوجه تمام شدن و یا داخ شدن گوشی خود نیستند که این عامل می تواند برای باتری گوشی شما صدماتی داشته باشد. حال در این مقاله قصد داریم به عوارض بازی پابچی برای گوشی موبایل بپردازیم.

آیا بازی پابجی گوشی را خراب می کند؟

می توان به جرات گفت یکی از بازی هایی که به گوشی شما آسیب وارد می کند پابجی می باشد. معمولا بازی های آنلاین بسیار پرطرفدار هستند که پابجی یکی از پربازدید ترین بازی ها می باشد که جذابیتی که دارد نظر اکثریت را به خود جلب می کند.  شرکتی که این بازی را طراحی کرده زیر مجموعه ی شرکت بلوهول می باشد که در کره ی جنوبی قرار دارد.

در ابتدا بگوییم که بازی پابجی چیست؟

این بازی اندکی با سایر بازی های اندروید متفاوت می باشد به این صورت که در پابجی تمامی فضاها ، مسیر و نقشه های وسیعی قرار دارد که می بایست همگی آنها را بلد باشید که حفظ آنها اندکی دشوار می باشد. شما در این بازی می توانید با دوستان خود صحبت کنید بدون آنکه در کنار هم باشید و یک نفره یا به صورت گروهی بازی را شروع کنید.

بازی به این طریق شروع می شود که مثلا شما و هم تیمی ها درون هواپیما نشسته اید و با چتر نجات از هواپیما پریده و روی زمین فرود می آیید و به دنبال سلاح هستید . همچنین در روند بازی باید به منطقه ای امن بروید که به شکل دایره ای روی نقشه نمایان است. قانونی که این بازی پابجی دارد این است که در آخر بازی فقط یک نفر برنده می شود و این قانون دلیل اصلی وسوسه کردن سایر بازیکن ها برای ادامه ی بازی و رسیدن به پیروزی می باشد که می توان گفت این روند باعث آسیب رساندن به گوشی خواهد شد.

دلیل اصلی اینکه می گویند پابجی آسیب جدی به گوشی وارد می کند گرافیک سنگین آن می باشد که حین بازی باعث شده تا گوشی شما با سرعت بالایی فعال شود که این خود باعث اتمام باتری و گرم شدن گوشی خواهد شد.

عامل دیگری که باعث گرم شدن گوشی شما می شود متصل ماندن به اینترنت است به این دلیل که بازی پابجی به صورت آنلاین می باشد و می بایست به اینترنت 4G متصل شوید و یا مجبور به استفاده ی همزمان از اینترنت و فیلتر شکن باشید و در آخر باید گفت که عوارض بازی پابجی به صورت استفاده ی طولانی آسیب رسیدن به سخت افزار گوشی می باشد.

پس این نکته ها را بدانید که هنگام بازی از طریق گوشی ، چند ساعت از روز را مشغول بازی کردن هستید و چند ساعت به گوشی خود استراحت می دهید. علاوه بر بازی پابجی دیگر بازی ها نیز اگر به صورت مداوم و چندین ساعته باشند نیز می توانند به گوشی شما آسیب وارد کنند و در برخی مواقع ممکن است مجبور به تعویض قطعه ای از گوشی خود شوید.

گاهی ممکن است حین بازی کردن متوجه آلارم اتمام شارژ نشوید و گوشی شما به طور ناگهانی خاموش شود که این خاموش شدن برای گوشی شما اصلا خوب نیست . همچنین شما ممکن است گوشی را به شارژ زده و حین شارژ شدن از آن استفاده کنید و یا به 20  – 30 درصد رسیده و آن را از شارژ بکشید که این کار آسیب جدی به باتری گوشی شما وارد می کند.

برای جلوگیری از عوارض بازی پابجی به این نکات توجه کنید:

  • قبل از اینکه باتری شما به 30درصد برسد آن را به شارژ متصل کرده و تا شارژ شدن کامل از آن استفاده نکنید. همچنین حین شارژ شدن نیز به هیچ وجه از گوشی خود استفاده نفرمائید.
  • هدف شما از بازی پابجی فقط بازی و سرگرمی باشد و برای خود ساعت مشخص کنید که به طور مثال روزی یک ساعت به این بازی مشغول شوید و بعد از آن گوشی را در حالت خاموش و استراحت نگه دارید.
  • اگر گوشی شما گرم شد به آن اجازه دهید تا دمای آن کاهش یابد.
  • برای گرم نشدن گوشی در مکان های خنک مشغول به بازی شوید و یا از فن های خنک کننده مخصوص استفاده کنید.

و در پایان باید گفت که عوارض بازی های طولانی مدت همچون پابجی بالا بوده و برای حفظ و مراقبت از گوشی خود می بایست به نکات گفته شده توجه کنید. بازی های سنگین در اثر استفاده ی طولانی مدت تاثیرات جبران ناپذیری برای گوشی شما خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *