قاب سیلیکونی یکی از پر طرفدارترین و پر فروشترین قاب های موبایل می باشد که متاسفانه در بازار نسخه های غیر اصل و اصطلاحا کپی با عنوان اصلی در بازار به فروش می رسد.

فروشگاه اینترنتی اروس دیجیتال یکی از توزیع کنندگان قاب سیلیکونی اصلی موبایل می باشد، و به همین دلیل قصد داریم بر اساس تجربه توضیحاتی در در رابطه با نحوه تشخیص قاب سیلیکونی اصل به شما ارائه دهیم تا با خیال راحت قاب سیلیکونی اصلی را خریداری نمایید.

البته در اروس دیجیتال هم می توانید با ورود به قسمت ” قاب سیلیکونی اصل ” نسبت به خرید قاب سیلیکون اصلی اقدام نمایید. تمامی قاب هایی که در این دسته بندی قرار دارند کاملا اورجینال بوده و از سیلیکون اصلی ساخته شده اند.

و اما … نحوه تشخیص قاب سیلیکونی اصل

حرف های زیاده در رابطه با قاب سیلیکونی اصلی گفته می شود. نکاتی که در ادامه به شما خواهم گفت قطعا دقیق ترین راه برای نحوه تشخیص قاب سیلیکونی اصل می باشد.

بنا ندارم که در این مقاله مواردی را بیان کنم که به ان باور ندارم یا از سایتی ترجمه کرده باشیم. هرچه در ادامه می بینید حاصل سالها تجربه در زمینه پخش لوازم جانبی موبایل می باشد که قطعا در هیچ مقاله ای پیدا نمی کنید.

قاب سیلیکونی اصلی به هیچ عنوان کثیف نمی شود

اصلی ترین نکته برای تشخیص قاب سیلیکونی اصلی این است که بدانید قاب سیلیکونی اصلی به هیچ عنوان، دقت کنید به هیچ عنوان کثیف نمی شود! حتی اگر چند سال هم استفاده شود باز هم کثیف نمی شود (حتی اگر رنگ آن سفید هم باشد) و به راحتی با دست کشیدن یا شستن با مایع دستشویی تمیز می شود.

اگر قاب شما کثیف شد، احتمال اینکه کپی باشد بسیار بالاست.

قاب اصلی سیلیکونی ژله ای نیست !

این مورد هم یکی از اصلی ترین مواردی می باشد که باعث می شود که خریدار دچار اشتباه شود. یک بار برای همیشه بدانید. سیلیکون یک مواد معدنی می باشد که ذاتا نرم و تقریبا مایع است و به تنهایی نمی توان از ان برای قاب گوشی استفاده کرد !

پس سیلیکون برای اینکه به شکل گوشی شما در بیاید و بتوانند با آن قاب بسازند نیاز به یک قالب دارد که قالب آن از جنس پلی کربنات می باشد و بسیار سخت و محکم می باشد. در نتیجه سیلیکون را بر روی قالب پلی کربنات قرار می دهند تا بتوانند از ان قاب گوشی بسازند  با ترکیب این دو قاب سیلیکون ساخته می شود.

برای اینکه بهتر متوحه شوید عکس زیر را ببیند که از قاب های خودمان در فروشگاه گرفته ایم.

قاب سیلیکونی سامسونگ A50s / A50 / A30s زیر بسته (اصل)

ببینید که لایه سیلیکون روی پلی کربنات قرار گرفته و از داخل هم موکت شده است ! حالا با این شرایط پشت قاب سیلیکونی کاملا سخت و محکم بوده و خم نمی شود. منظورم بدنه بیرونی آن نیست، بدنه ی بیرونی قاب سیلیکونی شبیه پاک کن خمیری های دوران مدرسه می باشد 🙂

فقط از داخل محکم شده و خم نمی شود. پس قاب سیلیکون قابل خم شدن نیست و فقط یکی سری از نقاط نرم و بدون لایه پلی کربنات می باشد.

برای درک بهتر عکس بعدی را ببینید

قاب سیلیکونی سامسونگ A50s / A50 / A30s زیر بسته (اصل)

ببینید که جای دکمه ها بدون لایه پلی کربنات بوده و کاملا نرم می باشد. لبه پایینی در نسخه های زیر بسته هم کاملا نرم و قابل انعطاف می باشد. منظور از نرم بودن نرمی پلاستیکی نیست بلکه بیشتر از نرمی پلاستیک و البته حسی بسیار لذت بخش 🙂

اصلش پلمبه !

چند مدل پک و بسته بندی از قاب سیلیکونی اصلی در بازار وجود دارد و تنها یک نسخه است که بالاترین کیفیت را داشته و آن ها نسخه پلمب آن می باشد. از انجایی که نسخه های غیر اصل از پک پلمب هم در بازار موجود دارد عکس پک اصل را برای مشاهده شما در ادامه قرار داده ام.

قاب سیلیکونی A32 4G اصل زیر بسه (اصل) قاب سیلیکونی A32 4G اصل زیر بسه (اصل) قاب سیلیکونی A32 4G اصل زیر بسه (اصل)

به نوشته های پشت و روی قاب دقت کنید. مهمترین قسمت این دو نوشت ها هستند که با چه فونتی و چه دقتی نوشته شده اند.

رنگ قاب اصلی ثابته

ثابت بودن رنگ یکی از مواردی هست که با گذشته زمان در قاب سیلیکونی مشخص می شود. برای نکات قبل از خرید و نحوه تشخیص قاب سیلیکونی اصل سه مورد بالا کفایت می کند اما برای محکم کاری باید بدانید که رنگ قاب سیلیکونی در مدت زمان های طولانی تغییر نمی کند و همچنان ثابت می باشد.

 

قیمتش گرونه !

همانطوری که در بالاتر عنوان کرده ام سیلیکون یک ماده معدی می باشد که از معادن استخراج می شود. به همین دلیل قیمت بالایی دارد. پس اگر دنبال قاب سیلیکونی اصلی هستید در وضعیف فعلی قیمت آن نباید کمتر از 95 هزارتومان باشد. البته ممکن است نسخه های غیر اصل را به شما با قیمتی بالاتر معرفی نمایند که در بالا روش های تشخیص را آموزش داده ایم که هر قابی را به عنوان قاب سیلیکونی اصل به شما نفروشند .

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *