بیشتر برنامه‌های صفحه‌کلید لرزش‌های ظریفی دارند که به‌عنوان “بازخورد هپتیک” نیز شناخته می‌شود. لرزش صفحه‌کلید برای کمک به تایپ کردن روی صفحه لمسی طراحی شده است. اگر شما ترجیح می‌دهید با هر ضربه بر روی گوشی خود این لرزش را احساس نکنید، می‌توانید آن را خاموش کنید. در ادامه این مقاله از اروس دیجیتال نحوه خاموش‌کردن ویبره صفحه‌کلید را آموزش می دهیم.

مانند قسمت‌های دیگر در اندروید، تعداد زیادی برنامه برای صفحه‌کلید نیز در اختیار شما قرار دارد. ما در این مقاله از اروس دیجیتال قصد داریم نحوه خاموش‌کردن لرزش صفحه‌کلید در گوشی‌های اندروید را باهم بررسی کنیم.

خاموش‌کردن ویبره صفحه‌کلید در Gboard

صفحه‌کلید Gboard برای همه گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی در دسترس است. حتی ممکن است که به طور پیش‌فرض بر روی گوشی شما قرار داشته باشد. اگر این‌طور نیست می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود و نصب نمایید و آن را به‌عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض تنظیم کنید.

به منظور خاموش‌کردن ویبره صفحه‌کلید ابتدا یک کادر متنی وارد کنید تا صفحه‌کلید Gboard باز شود. از آن جا نماد چرخ‌دنده را انتخاب کنید تا تنظیمات برنامه باز شود.

خاموش‌کردن ویبره صفحه‌کلید
نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید 1

در تنظیمات به قسمت “Key Press” بروید و گزینه “Haptic Feedback on Keypress” را خاموش کنید.

خاموش‌کردن ویبره صفحه‌کلید
نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید 2

خاموش‌کردن ویبره صفحه‌ کلید گوشی های سامسونگ

ابتدا نوار اعلان‌ها را از بالای صفحه‌نمایش گوشی گلکسی خود به پایین بکشید و روی نماد چرخ‌دنده ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید | 5
نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید 3

برای خاموش‌کردن ویبره صفحه‌کلید در تنظیمات به قسمت عمومی یا همان General بروید و گزینه Samsung Keyboard Setting را انتخاب کنید.

خاموش‌کردن ویبره صفحه‌کلید
نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید 4

به پایین بروید و گزینه Swipe, Touch, and Feedback را انتخاب کنید. روی گزینه Touch Feedback ضربه بزنید و گزینه Vibration را خاموش کنید.

نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید | 9
نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید 5
نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید | 10
نحوه خاموش کردن ویبره صفحه کلید در گوشی های اندروید 6

تمام است. صفحه‌کلید شما دیگر با هر بار لمس شدن نمی‌لرزد. امیدواریم این مقاله به شما در خاموش‌کردن لرزش صفحه‌کلید گوشی هوشمندتان کمک کرده باشد. اگر موفق به خاموش‌کردن لرزش صفحه‌کلید خود نشدید، مطمئن شوید که دقیقاً مطابق آموزش‌های جلو رفته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *