اینترنت چیزی است که امروزه بسیاری از کاربران وجود آن را بدیهی می‌دانند و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند زندگی‌کردن بدون آن را تصور کنند. حال تصور کنید، اگر وای‌فای تلفن همراه شما به طور مداوم قطع شود، چقدر می‌تواند خسته‌کننده و آزاردهنده باشد. موارد زیادی می‌تواند باعث قطع شدن وای‌فای تلفن همراه شما شود که ما در ادامه این مقاله از اروس قصد داریم به علت‌های قطع شدن وای‌فای تلفن همراه به‌صورت مداوم بپردازیم.

این سؤال که چه چیزی باعث قطع شدن وای‌فای تلفن همراه شما می‌شود را می‌توان از چند زاویه بررسی کرد. آیا ایراد از گوشی، روتر یا حتی خود اتصال اینترنت شما باشد. بیایید باهم بررسی کنیم که چه چیزی باعث این مشکلات شده است.

دلایل قطع شدن وای‌فای تلفن همراه

مشکلات اتصال اینترنت

بیایید تا اول‌ازهمه محتمل‌ترین و ساده‌ترین علت را بررسی کنیم. اینترنت شما ممکن است با مشکلاتی روبرو شده باشد. این تقصیر تلفن همراه شما یا حتی روتر شما نیست، بلکه اشکال از سمت ارائه‌دهنده اینترنت شما است.
حال چه کاری در این م.رد می‌توان انجام داد؟ متأسفانه کار زیادی در این مورد نمی‌توان کرد. اگر اینترنت شما قطع است یا دچار مشکلات متناوب شده است، شما باید منتظر بمانید. تنها کاری که از دست شما بر میاید این است که بررسی کنید آیا واقعاً اینترنت شما باعث ایجاد مشکلات شده است یا خیر.

مشکلات روتر

علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه | فای 2
علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه 1

بعد از اطمینان از اینکه ارائه‌دهنده اینترنت شما مشکلی ندارد. بیایید به خط دفاعی بعد برویم. روتر شما یکی از دیگر از قسمت‌هایی است که ممکن است دچار مشکلاتی شده باشد. گاهی اوقات یک‌روتر به طور تصادفی شروع به عملکرد نامناسب می‌کند. درست مانند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی، روتر شما نیز می‌تواند با یک راه‌اندازی مجدد ساده، دوباره شروع به کار کند.

اگر ترفند بالا انجام نشد، علائمی از مشکلات روتر وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید. آیا روتر شما بیش از حد گرم است؟ آیا کابل‌ها همه به طور ایمن و محکم به روتر متصل شده است؟ همه این موارد کوچک می‌تواند باعث عدم اتصال مداوم شود.

تعداد بالای کاربران وای‌فای

قطع شدن وای‌فای تلفن همراه
علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه 2

امروزه بسیار رایج است که ده‌ها دستگاه در خانه شما به وای‌فای متصل می‌شوند. چیزی که اغلب به آن فکر نمی‌کنند این است که روترها می‌توانند تعداد محدودی را به‌صورت هم‌زمان متصل کنند. اگر به‌تازگی روتر وای‌فای را خریداری کردید یا افراد بیشتری در خانه شما ساکن شده‌اند، ممکن است مشکلات اینترنت شما به علت پرشدن محدودیت کاربران باشد. خوشبختانه این محدودیت‌ها قابل تغییر است و می‌توان آن را تغییر داد.

البته نحوه انجام این کار بسته به شرکت و مدل روتر شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد. روش‌هایی برای مشاهده دستگاه‌های موجود در شبکه شما وجود دارد. همچنین شما می‌توانید افراد یا دستگاه‌های خاصی را از دسترسی خارج کنید.

درواقع این یک مشکل بسیار نادر است. اگر محدودیتی وجود داشته باشد، محدودیت در اکثر روترها وجود دارد. اگر فکر می‌کنید که مشکل شما از این قسمت است، باید به دنبال نحوه تنظیمات برای روتر خود باشید.

فاصله بین شما و روتر زیاد است

قطع شدن وای‌فای تلفن همراه
علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه 3

فاصله روتر شما می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در عملکرد شبکه وای‌فای شما داشته باشد. دیوارها و اشیا می‌تواند مانع دسترسی شما از شبکه وای‌فای شود. توجه داشته باشید که اگر در خارج از محدوده وای‌فای نشسته باشید، شبکه وای‌فای تلفن همراه شما مرتباً قطع و وصل می‌شود.

اگر فکر می‌کنید که فاصله روتر شما زیاد است، بهتر است که آن را در جای مناسب‌تری قرار دهید. سعی کنید روتر خود را در مرکز خانه یا دفتر خود قرار دهید. مرکز بودن روتر شما باید در هر دو محور عمودی و افقی اعمال شود. شما باید سعی کنید روتر خود را در اتاقی که مرکز خانه شما نزدیک‌تر باشد، قرار دهید. اگر در طبقه دوم یا بالاتر هستید، روتر را در روی زمین قرار دهید. اما اگر در طبقه اول یا پایین‌تر هستید، آن را در بالاترین نقطه قرار دهید. با این کار محدوده وای‌فای تاحدامکان به طور مساوی توزیع می‌شود.

تداخل سایر دستگاه‌ها

علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه | فای 5
علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه 4

ممکن است که شما متوجه نشده باشید، اما برخی از دستگاه‌ها ممکن است در خانه شما با روتر اینترنت تداخل داشته باشند. تلفن‌های بی‌سیم، تلویزیون‌های هوشمند، مایکروویو، دستگاه‌های بلوتوثی و سایر روترها در نزدیکی روتر شما می‌توانند سیگنال‌هایی را به روتر شما ارسال کنند که باعث تداخل در روتر شما می‌شوند.

اگر روتر شما به هر یک از دستگاه‌هایی که در بالا ذکر کرده‌ایم یا دستگاه‌های دیگری که ممکن است باعث ایجاد تداخل شود، نزدیک است، می‌تواند علت مشکلات اینترنت شما باشد. یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید انجام دهید، این است که کانال روتر خود را تغییر دهید. برنامه Wifi Analyzer (iphone,android) می‌تواند به شما نشان دهد که کدام کانال‌ها از همه بیشتر استفاده می‌شوند، تا بتوانید روتر خود را روی کانال خلوت‌تری تنظیم کنید.

در مرحله بعد باید بررسی کنید که تلفن شما به باند 5 گیگاهرتز روتر شما متصل است. بسیاری از روترها دارای دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز هستند. باند 5 گیگاهرتز معمولاً فرکانس پایین‌تری دارد. قراردادن گوشی روی 5 گیگاهرتز به آن تنفس بیشتری می‌دهد.

تنظیمات خودکار

در آخر بهتر است نگاهی به تنظیمات گوشی خود بیندازید. تلفن‌های همراه هوشمند به‌ویژه تلفن‌های اندرویدی تنظیماتی دارند که می‌تواند با قطع کردن وای‌فای باعث اختلال شوند. این تنظیمات قرار است که مفید باشد، اما همیشه این‌طور نیست.

قطع شدن وای‌فای تلفن همراه
علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه 5

به‌عنوان‌مثال تلفن‌های هوشمند گوگل پیکسل یک ویژگی به نام “اتصال تطبیقی” در قسمت تنظیمات شبکه و اینترنت دارد. این ویژگی برای افزایش طول عمر باتری یا جابه‌جایی خودکار بین شبکه‌ها در نظر گرفته می‌شود. اتصالات ضعیف برای عمر باتری مضر است، به همین علت این ویژگی باعث می‌شود تا اتصالات اینترنت شما با مشکلات روبه‌رو شود.

علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه | فای 7
علت قطع شدن وای‌فای تلفن همراه 6

همچنین در گوشی‌های گلکسی سامسونگ یک ویژگی مشابه وجود دارد که در صورت ناپایدار بودن اتصال وای‌فای به طور خودکار آن را تعویض می‌کند. این ویژگی بسیار مفید است و می‌تواند در تأمین اینترنت پایدار بسیار عالی عمل کند، اما همچنین می‌تواند به طور ناخواسته مشکلاتی را برای شبکه اینترنت شما به وجود آورد.

در نهایت دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث قطع شدن وای‌فای تلفن همراه شما شود. امیدواریم که روش‌های بالا توانسته باشد به شما در رفع این مشکل قطع شدن وای‌فای تلفن همراه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *