شرکت ال جی یکی از برندهای خوش نام بازار تلفن هوشمند است اما چند سالی بوده که رکودی را در این بخش شاهد می باشد. از یک سو طراحی تکراری و ناخوشایند محصولات و در سوی دیگر عدم نوآوری موجب شده تا ضرری به این برند کره ای وارد گردد.

البته پیشتر اعلام شد این کمپانی به دنبال تحولی در بخش تلفن هوشمند خود است. در این بین اخیرا شاهد معرفی یک میان رده جذاب از سوی ال جی بودیم که به عنوان Q60 شناخته می شود و از طراحی مطلوب و مشخصات ایده آل بهره می برد.

کیو 60 اگرچه میان رده است، اما طراحی شبیه به پرچمداران ال جی شامل حال آن شده است. ما در این مطلب قصد داریم آشنایی بیشتری با کیو 60 پیدا کرده و از این رو بررسی مفصلی می خواهیم داشته باشیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

مشخصات کلیدی ال جی Q60

عرضه

معرفی 2019، فوریه
وضعیت موجود. عرضه‌شده در می 2019

نمایشگر

نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.26 اینچ (~78.8% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 720 در 1520 پیکسل، 19:9 (~269 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد 161.3 در 77 در 8.7 میلی‌متر
وزن
گواهی MIL-STD-810G
سیم‌کارت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 3 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 16 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
5 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 1080p@30fps
سلفی 13 مگاپیکسل

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
– DTS: X
– صدای فراگیر ساراند
– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 4.2، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS
USB بله

متفرقه

رنگ‌ها آبی

ال جی Q60 یک تلفن راحت برای حمل کردن است، بنابراین باید آن را مدلی برجسته و کارآمد دانست. ابعاد خیلی بزرگی ندارد و احساس خوبی هنگامی که آن را در دست دارید، خواهید داشت. تقریباً آنچه را که از آن انتظار می رود انجام می دهد. صفحه نمایش این محصول ال جی با داشتن یک حاشیه کوچک و حالت ناچ در اطراف دوربین جلو گزینه جذاب 6.2 اینچی با نسبت تصویر 19:9 است.

البته شاید نکته نامطلوب Q60 وضوح تصویر 720 پیکسلی بوده که چندان خوشایند نخواهد بود. ما انتظار داشتیم ال جی حداقل وضوح 1080 پیکسل را در نظر گیرد، اما متاسفانه چنین نشد. به نوعی این مدل یک میلیون پیکسل کمتری در مقایسه با صفحه نمایش 1080 پیکسل دارد و شاید نتواند جذابیتی داشته باشد.

بررسی ال جی Q60 | lg q60 new moroccan blue 2

بنابراین موضوع موردبحث می تواند تاثیر منفی روی محصول کیو 60 ال جی بگذارد. در هر صورت بزرگ نقطه ظعف کیو 60 ال جی همان نمایشگر کم وضوح است. بگذارید از قوی‌ترین گوشی این سری آغاز کنیم. ال‌جی کیو 60 دارای صفحه‌نمایشی ۶.۲۶ اینچی با وضوح ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل بوده و همچنین به ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. خوشبختانه می‌توانید این حافظه را با درگاه microSD گسترش نیز بدهید. از نظر طراحی ال‌جی سعی کرده کیو 60 را تقریباً کم‌حاشیه جلوه دهد و از یک بریدگی قطره‌ای برای جای دادن دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است. با این‌حال حاشیه پایینی دستگاه کماکان ضخیم و نامتقارن خواهد بود. به هر حال حسگر اثر انگشت نیز در پشت دستگاه و زیر دوربین سه‌گانه آن قرار گرفته است.

این دوربین سه‌گانه یکی از جاذبه‌های اصلی Q60 خواهد بود. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی اولتراواید (فوق عریض) و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق. کیو 60 همچنین یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی داشته و با استاندارد MIL-STD 810 دربرابر ضربات جزئی و گردوغبار و پاشش آب مقاوم خواهد بود. بنابراین این ویژگی های تکمیلی و اجمالی کیو 60 بوده که آن را در میان مدل های سری Q برترین محسوب می‌کند.

دوربین سه گانه افقی

شرکت ال جی برای رقابت با دیگر برندها در این میان رده دوربین سه گانه افقی لحاظ کرده که می تواند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد. در عقب سه دوربین 16/5/2 مگاپیکسلی به کار گرفته شده که یکی از آنها سنسور اصلی، دیگری اولتراواید و دیگری سنسور عمق سنج است. بنابراین وجود این سه سنسور به دلایلی بوده و هر یک برای عمل خاصی به کار گرفته شدند.

Q60 دارای پیکربندی دوربین سه گانه رضایت بخش است، بنابراین شامل حالت پرتره است که زمینه را تحریف می کند، اما زمان کمی طول می کشد تا تلفن در واقع پردازش و نمایش عکس گرفته شده را انجام دهد. عملکرد کم نور می توانست بهتر باشد ، و همینطور سلفی ، و به طور کلی کیفیت تصویر بدون استثنایی خوب است. بله ، همچنین هشت نوع صحنه وجود دارد که تلفن می تواند با آن مشخص شود و سپس تنظیمات خود را مطابق با آن تنظیم کنید ، در حالی که این لنز همچنین شامل لنزهای Google است که می تواند با استفاده از دوربین خود به جستجوی شما کمک کند.

دوربین محصول ال جی با آن که یک گزینه میان رده است، ایده آل بوده و تجربه کاربری خوبی برای علاقمندان به عکاسی رقم می زند. اما نباید انتظارات بسیاری داشت زیرا یک مدل حرفه ای و پرچمدار قلمداد نمی‌شود. Q60 در بحث دوربین یک مدل معمولی نیست و ال جی سعی کرده مشخصه های قابل توجهی برای این مدل میان رده شرکت کره ای در نظر گیرد. دوربین سلفی این دستگاه 13 مگاپیکسلی بوده و یک سنسور معمولی نیست و می توان تجربه کاربری خوبی با آن داشت.

خوشبختانه باتری مناسب است و با سرعت 3500 میلی آمپر ساعتی وارد بازار می شود. استفاده ما که گاهی اوقات می تواند کمی سنگین باشد، عمر بالایی را شاهد بودیم. یکی از جنبه های بهتر گوشی، پردازشگر صوتی DTS: X 3D Surround Sound است. هدفون خود را وصل کنید و صدا عالی را گوش دهید. هنگام روشن کردن یا خاموش کردن این فناوری شاهد تفاوت کیفیت صدا خواهید بود و یک فناوری نوین برای تجربه صوتی بی نظیر است.

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که برای اتصال هدفون گزینه کارآمدی باشد، این مدل یکی از آنهاست. بنابراین باید انتظار بزرگی در بخش دوربین داشت و گذشته از آن شامل کیفیت صدا بی نظیری می‌شود.

سخت افزار و عملکرد

هر گوشی هوشمند شامل چندین قطعه سخت افزاری می شود که باید به حافظه رم، پردازنده، تراشه گرافیکی، حافظه داخلی و باتری اشاره کرد. در Q60 ال جی ما شاهد پردازنده MT6762 Helio P22 مدیاتک هستیم که یک چیپ 12 نانومتری هشت هسته ای تلقی می شود و قادر است عملکرد خوبی از خود نشان دهد. گذشته از آن شامل حافظه رم 3 گیگابایتی شده که در کنار حافظه داخلی 64 گیگابایتی ظرفیت ذخیره سازی بزرگی به شمار می رود.

گذشته از آن باید به تراشه گرافیکی ایده آل PowerVR GE8320 پرداخت که نقطه عطفی در میان محصولات سامسونگ است. حافظه داخلی این اسمارتفون قابل ارتقا بوده و افراد در صورت نیاز می توانند حافظه ذخیره سازی اکسترنال در نظر گیرند. همچنین دارای باتری 3500 میلی آمپرساعتی غیرقابل تعویض لیتیوم یونی بوده که عمر باتری مطلوبی به دنبال داشته و البته نباید انتظارات بزرگی از دوربین این میان رده شرکت ال جی داشت.

بررسی ال جی Q60 | lg q60 new aurora black

در تست های انجام گرفته Q60 توانسته عملکرد خوبی نشان دهد و نسبت به رقبا گزینه معقولی باشد. بنابراین در بحث سخت افزار با یک مدل مطلوب اما نه قوی رو به رو هستیم. مدلی که می تواند رضایت مخاطب را به خوبی جلب کند و نباید ایرادی نسبت به عملکرد و سخت افزار آن داشت. برند کره ای هر سال نسل جدیدی از میان رده های خود را معرفی می کند و Q60 محصول فوریه 2019 این برند شناخته شده کره ای است.

مشخصه هایی که ال جی شامل حال Q60 کرده در هر میان رده سال 2019 با قیمت مناسب نمی توان یافت. به نوعی LG سعی داشته گزینه فراتراز انتظار به مخاطب ارائه دهد و نقطه عطفی در میان محصولات LG محسوب می شود که نباید دست کم گرفت. این گوشی هوشمند مدل کارآمدی برای کاربریست و در طولانی مدت به عملکرد مطلوب آن می توان پی برد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که طراحی قابل توجهی داشته باشد و از مشخصات بزرگ بهره ببرد، Q60 ال جی یک میان رده جذاب است که شامل مشخصات مطلوبی هم می شود. بنابراین در بلند مدت به مطلوب بودن کیو 60 می توان پی برد.

طراحی آن همچون پرچمداران 2019 ال جی است و اگرچه رده بالا نیست، اما ایده آل به نظر می رسد. در نهایت باید آن را نقطه عطفی در بخش میان رده های ال جی دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *