گرفتن اسکرین شات آیفون 13 | همانطور که کاربران آیفون به خوبی می دانند، گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون 13 بسیار آسان است. شما می توانید از چندین روش این کار را انجام دهید. دستورالعمل‌هایی که در ادامه این مقاله از اروس دیجیتال باهم بررسی می‌کنیم، برای تمام سری‌های آیفون 13 پرو و پرو مکس نیز کار می‌کند. با ما همراه باشید تا نحوه گرفتن اسکرین‌شات در گوشی آیفون 13 کمپانی محبوب اپل را بررسی کنیم.

استفاده از کلیدهای جانبی برای گرفتن اسکرین‌شات آیفون 13

بهترین و ساده‌ترین روش گرفتن اسکرین‌شات در گوشی‌های آیفون استفاده از کلیدهای جانبی است. شما با فشار دادن هم‌زمان دو کلید افزایش صدا در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست می‌توانید از صفحه گوشی خود عکس بگیرید. برای انجام این کار دو کلید را به‌ صورت هم‌زمان فشار دهید.

اسکرین‌شات درگوشی آیفون

گرفتن اسکرین شات آیفون 13

در صورت‌ باز بودن صدای گوشی شما باید صدای شاتر دوربین در موقع گرفتن اسکرین شات آیفون 13 را بشنوید. همچنین یک تصویر کوچک از اسکرین‌ شاتی که گرفتید بر روی صفحه‌ نمایش نشان داده می‌شود. این تصویر بعد از چند لحظه از بین خواهد رفت و در صورت لزوم با کشیدن آن به سمت چپ می‌توانید در همان لحظه آن را از بین ببرید.

اسکرین‌شات درگوشی آیفون-گرفتن اسکرین شات آیفون 13

گرفتن اسکرین شات آیفون 13

در حال حاضر هیچ راهی برای عدم نمایش تصویر کوچک شده وجود ندارد و این تصویر بعد از گرفتن اسکرین‌شات خودکار بر روی صفحه ظاهر خواهد شد. اما ممکن است که این کار در نسخه‌های بعدی قابل‌اجرا باشد.

چگونه بعد از گرفتن اسکرین‌شات آیفون 13 بلافاصله آن را ویرایش کنیم؟

تصویر کوچکی که در گوشه صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود را به‌خاطر دارید، اگر روی آن ضربه بزنید، حالت ویرایش ویژه فعال خواهد شد. در این حالت می‌توانید قبل از ذخیره اسکرین‌شات آن را برش دهید، بچرخانید و یا حاشیه‌نویسی کنید. این‌ها تعدادی از کارهای زیادی است که در این ویرایشگر می‌توان انجام داد.

اسکرین‌شات درگوشی آیفون-گرفتن اسکرین‌ شات آیفون 13

گرفتن اسکرین‌ شات آیفون 13

اگر در این مرحله قصد حذف اسکرین‌شات را دارید، می‌توانید با ضربه‌زدن بر روی نماد سطل اشغال در گوشه سمت راست این کار را انجام دهید. اما اگر می‌خواهید که اسکرین‌شات خود را بعد از ویرایش ذخیره کنید، روی گزینه انجام شد در گوشه صفحه ضربه بزنید و سپس ذخیره در عکس‌ها را انتخاب کنید. با این کار اسکرین‌شات شما در برنامه Photo ذخیره خواهد شد.

گرفتن اسکرین شات آیفون 13 بدون استفاده از دکمه (اسکرین شات ایفون ۱۳ ضربه به پشت گوشی)

اگر نمی‌توانید با استفاده از دکمه‌ها اسکرین‌شات بگیرید یا یکی از دکمه‌های شما خراب است، می‌توانید با روش زیر این کار را انجام دهید.

گرفتن اسکرین شات در گوشی آیفون 13 با استفاده از Back Tap

روش اول این است که با استفاده از قابلیتی به نام “Back Tap” به پشت‌گوشی خود ضربه بزنید تا اسکرین‌شات بگیرد. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید به تنظیمات آیفون خود بروید و Accessibility بروید و گزینه Touch را انتخاب کنید و در قسمت Back Tap اسکرین‌شات را به گزینه دو یا سه ضرب اختصاص دهید. حال می‌توانید با ضربه‌زدن به پشت‌گوشی آیفون خود اسکرین‌شات بگیرید.

اسکرین‌شات درگوشی آیفون-گرفتن اسکرین‌شات آیفون 13

گرفتن اسکرین‌شات آیفون 13

گرفتن اسکرین شات آیفون 13 با استفاده از Assistive Touch

روش دوم استفاده از ویژگی AssistiveTouch است. ویژگی Assistive Touch به شما این امکان ربا می‌دهد که بدون استفاده از دکمه‌های جانبی، اسکرین‌شات بگیرید. برای استفاده از این ویژگی مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید و به قسمت Accessibility بروید و گزینه Touch را انتخاب کنید، سپس گزینه AssistiveTouch را انتخاب کنید و پس از آن اسکرین‌شات را به یک اقدام سفارشی اختصاص دهید. همچنین می‌توانید مستقیماً از منوی AssistiveTouch با بازکردن منو و ضربه‌زدن روی گزینه Device و انتخاب گزینه More و سپس Screenshot از صفحه اسکرین‌شات بگیرید.

اسکرین شات ایفون ۱۳ با استفاده از Siri

سیری دستیار هوشمند اپل می باشد که تقریبا در تمام لحظات می تواند به کمک شما بیاید، البته هنوز زبان فارسی را پشتیبانی نمی کند اما با اینحال یکی از روش های ساده برای اسکرین شات ایفون ۱۳ می باشد که در این مقاله جای خواهد گرفت. قبل از اینکه بخواهید از طریق سیری اسکرین شات بگیرید باید حتما دستیار صوتی سیری را در گوشی خود فعال کرده باشید تا بتوانید از قابلیت اسکرین شات ایفون ۱۳ با سیری استفاده نمایید. با فرض بر اینکه این قابلیت فعال می باشد مراحل زیر را دنبال کنید .

  • وارد صفحه ای که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید شوید و سیری را صدا بزنید و فعال کنید .
  • جمله ی “take a screenshot” یا “take screenshot.” بیان کنید تا اسکرین شات گرفته شود ! به همین راحتی !

 

محل ذخیره اسکرین‌شات در گوشی آیفون 13

در گوشی‌های آیفون 13 تمام اسکرین‌شات‌هایی که می‌گیرید مستقیماً به طور خودکار در آلبوم عکس شما به‌عنوان فایل PNG ذخیره می‌شوند.

اسکرین‌شات درگوشی آیفون

گرفتن اسکرین شات آیفون 13

شما با بازکردن برنامه Photos درگوشی آیفون خود می‌توانید این اسکرین‌شات‌ها را ببینید. همچنین با رفتن به پوشه عکس‌های صفحه‌نمایش می‌توانید فهرست کامل این اسکرین‌شات‌ها را ببینید. برای مشاهده این اسکرین‌شات‌ها، فقط کافی است که بر روی آن‌ها ضربه بزنید.

 

اگر هنوز موفق به گرفتن اسکرین شات در گوشی خود نشده اید می توانید از ویدئوی زیر کمک بگیرید. در ویدئوی زیر به صروت عملی گرفتن اسکرین شات آیفون 13 ،13 پرو و 13 پرومکس نمایش داده شده است.

تهیه شده از آموزش های سایت اپل

2 نظر در “گرفتن اسکرین شات ایفون ۱۳ ،13 پرو و 13 پرومکس + ویدئو

  1. آیفون 13 گفت:

    ممنون بابت اموزش کامل

    1. پشتیبانی اروس دیجیتال گفت:

      خواهش میکنم دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *