تابه‌حال برای شما پیش‌آمده است که به طور تصادفی پیام‌هایتان را پاک کنید. آیا به این فکر کرده‌اید که پیام‌های متنی حذف شده در آیفون خود را دوباره بازگردانید. درست است، شما می‌توانید پیام‌های حذف شده در آیفون خود را دوباره بازگردانید. اگرچه بازیابی پیام‌های حذف شده در آیفون کار بسیار دشواری است، اما این کار نشدنی نیست.

پیام‌های متنی به بی‌اهمیت بودن شهرت دارند، اما ممکن است اطلاعات بسیار مهمی درون پیام‌های دریافتی و ارسالی شما وجود داشته باشد. اگر شما پیام‌های متنی حذف شده مهمی در آیفون خود داشتید، با مطالعه این مقاله به چگونگی بازیابی پیام‌های حذف شده در آیفون بپردازید.

پیام‌های متنی حذف شده در آیفون

بازیابی پیام‌های متنی حذف شده

سه‌راه اصلی برای بازیابی پیام‌های حذف شده در آیفون وجود دارد که در ادامه هر سه روش را با هم بررسی میکنیم. با ما در این مقاله از اروس دیجیتال همراه باشید تا نحوه بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در آیفون را با هم بررسی کنیم.

روش اول: استفاده از پشتیبان iCloud

اولین روش این است که آیفون خود را به زمانی که هنوز این پیام‌های متنی را حذف نکرده‌اید، بازگردانید.

ممکن است بتوانید با ارائه‌دهنده بی‌سیم خود تماس بگیرید و ممکن است بتوانید با استفاده از یک برنامه شخص ثالث این کار را انجام دهید. در ادامه توضیح مختصری از هر سه روش بازیابی در آیفون را آماده کرده‌ایم.

شما می‌توانید پیام‌های حذف شده در آیفون خود را با استفاده از پشتیبان iCloud بازیابی کنید. این ساده‌ترین و سریع‌ترین روش بازیابی پیام‌های متنی در آیفون است. اگر یک نسخه پشتیبان iCloud از قبل از حذف پیام‌های متنی داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی تمام پیام‌های  حذف شده در آیفون خود را بازیابی کنید.

پیام‌های متنی حذف شده در آیفون

برای استفاده از پشتیبان iCloud مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات آیفون خود را باز کنید، روی گزینه Apple ID در بالا ضربه بزنید، iCloud را انتخاب کنید و سپس گزینه Manage Storage را انتخاب کنید و بر روی Backups ضربه بزنید.

لیستی از نسخه‌های پشتیبان را مشاهده می‌کنید که تابه‌حال ازروی گوشی خود پشتیبان گرفته‌اید، حال روی یک نسخه پشتیبان ضربه بزنید تا ببینید که آخرین چه زمانی از گوشی خود پشتیبان گرفته‌اید.

برای ریست گردن آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات گوشی خود بروید و بخش General را انتخاب کنید، سپس گزینه Reset را انتخاب کنید و بر روی گزینه Erase All Content and Settings ضربه بزنید. پس از راه‌اندازی مجدد آیفون و شروع فرایند راه‌اندازی، بازیابی از یک نسخه پشتیبان iCloud را انتخاب کنید و نسخه پشتیبان موردنظر را انتخاب کنید.

روش دوم: استفاده از Finder و iTunes

اگر نمی‌خواهید به پشتیبان‌گیری خودکار iCloud تکیه کنید یا فضای ذخیره‌سازی کافی برای آن‌ها ندارید، می‌توانید با استفاده از برنامه Finder از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این روش نیز درست مانند روش پشتیبان‌گیری iCloud نیاز به یک نسخه پشتیبان قبل از حذف پیام‌های متنی دارد.

کافی است نسخه پشتیبانی که قبل از حذف کردن پیام‌ها گرفته‌اید را بازیابی کنید. پس از پشتیبان‌گیری همه چیز را از دست خواهید داد. آیفون خود را به رایانه شخصید که از آن بک‌آپ گرفته‌اید وصل کنید.

در رایانه تحت ویندوز یا macOS قدیمی، برنامه iTunes را اجرا کنید، اما اگر از macOS Catalina یا جدیدتر استفاده می‌کنید، دستگاه خود را از نوار منوی سمت چپ در برنامه Finder انتخاب کنید.

پیام‌های متنی حذف شده در آیفون

اکنون گزینه Restore Backup را انتخاب کنید. همه داده‌هایی که قبلاً از آن‌ها بک‌آپ گرفته‌اید، اکنون جایگزین داده‌های آیفون شما می‌شوند. پس از چند دقیقه بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در آیفون به طور کامل انجام می‌شود و تمام پیام‌های متنی حذف شده دوباره درگوشی شما ظاهر خواهد شد.

روش سوم: استفاده از اپراتور تلفن همراه

روش سوم و آخر برای بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در آیفون، تماس با اپراتور تلفن همراه است. اپراتورهای تلفن همراه برای مدتی آرشیو پیام‌های متنی شما را نگه می‌دارند. شما می‌توانید پیام‌های حذف شده در آیفون یا هر گوشی دیگری را از طریق اپراتورهای تلفن همراه خود به دست آورید.

توجه داشته باشید که اپراتور تلفن همراه فقط می‌تواند لیستی از پیام‌های متنی را به شما بدهد و برای گرفتن پرینت پیام‌های متنی، حتماً باید مدارک شناسایی برای تأیید هویت خود به همراه داشته باشید.

این پیام‌ها برای مدت‌زمان مشخصی در اپراتورهای تلفن همراه بایگانی می‌شود و آن‌ها حداکثر پیام‌های متنی یک سال گذشته را در بایگانی خود نگه می‌دارند و می‌توانند برای شما پرینت بگیرند.

این آخرین روش رسمی برای بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در آیفون است. اگر روش‌های بالا برای شما قابل‌استفاده نیست و یا نسخه پشتیبانی از گوشی خود ندارید، این روش می‌تواند پیام‌های شما را بازیابی کند.

برنامه‌های بازیابی پیام‌های متنی حذف شده

البته چندین برنامه شخص ثالث برای بازیابی پیام‌های متنی حذف شده در آیفون وجود دارد که به شما امکان می‌دهد داده‌های حذف شده در آیفون خود از جمله پیام‌های متنی را بازیابی کنید.

البته این برنامه‌ها کمی پرریسک است و اکثر آن‌ها رایگان نیستند و همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که پیام‌های حذف شده در آیفون شما دوباره بازیابی شود. بااین‌حال ما در ادامه چند تا از بهترین و محبوب‌ترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

برنامه‌های PhoneRescue، Wondershare Dr.Fone و Tenorshare UltData بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های بازیابی داده‌های حذف شده در آیفون و اندروید هستند. اغلب اوقات پیام‌های حذف شده در آیفون شما هنوز در حافظه فلش وجود دارد و می‌توان آن را با استفاده از این برنامه‌ها به‌راحتی بازیابی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *