آیا تعریق و آفتاب سوختگی باعث آسیب دیدن بند اپل واچ شده است؟ به دنبال یک راهکار مناسب برای تمیز کردن بند اپل واچ خود هستید؟ بهترین شیوه این است که از یک پارچه مایکروفایبر بدون پرز (پارچه‌هایی که به همراه عینک عرضه می‌شوند) آن را تمیز کنید. در ادامه این مقاله از اروس دیجیتال نحوه تمیز کردن اپل واچ و تمیز کردن کیس و انواع بندهای این ساعت را به شما آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش تمیز کردن اپل واچ

تمیز کردن بند اپل واچ چرم

بندهای چرمی اپل واچ معمولا ضد آب نیستند بنابراین ضد عرق هم نیستند. بهتر است این بندها را در موقعیت‌هایی که ممکن سات خیس شوند، استفاده نکنید. مثلا وقتی قرار است به باشگاه بروید یا در روزهای بارانی که قرار است بیرون از خانه باشید، از این بندها استفاده نکنید.

در صورتی که بندها خیس شده‌اند، بهترین راه این است که آن‌ها را از ساعت جدا کرده و با یک پارچه مایکروفایبر خشک کنید. سپس آن را در معرض هوا آزاد قرار دهید تا خشک شود. دقت کنید که بندهای اپل واچ نباید در مجاورت حرارت باشند.

در صورتی که لکه‌هایی از چیزهایی مانند لوسیون یا روغن روی بندها افتاده است، برای تمیز کردن آن از آب گرم و صابون استفاده کنید. البته خود اپل تاکید می کند که برای تمیز کردن بندها از آب و صابون استفاده نکنید.

تمیز کردن بند سیلیکونی اپل واچ

بندهای ساعت که از سیلیکون ساخته شده باند، راحت‌تر از سایر بندها تمیز می‌شوند. این بندها در برابر آب و تعریق مقاوم هستند و می‌توانید بدون نگرانی آنها رابا آب گرم و صابون بشویید.

در ابتدا برای تمیز کردن لکه‌های جزئی می‌توانید از یک دستمال مایکروفایبر استفاده کنید.

تمیز کردن بند فلزی اپل واچ

بندهای فلزی اپل واچ استایل خاصی در ساعت‌های هوشمند ایجاد می‌کنند که می‌توانید در محل کار یا محیط‌های رسمی از آن استفاده کنید. برای تمیز کردن بند ساعت اگر لکه و کثیفی جزئی وجود دارد، از یک پارچه مایکروفایبر استفاده کنید.

ابتدا مطمئن شوید که خاک و بقایای چیزی روی بند نمانده باشد. تا باعث ایجاد خط و خش نشود. می توانید در ابتدا یک برس میکاپ مویی را به آرامی روی ساعت بکشید تا گرد و خاک آن تمیز شود. سپس بندها را جدا کرده و آن‌ها را به آرامی با پارچه تمیز کنید.

برای تمیز کردن لکه‌های ماندگارتر از آب گرم و صابون استفاده کنید.

تمیز کردن بند نایلونی اپل واچ

بند نایلونی می‌تواند قیمت بسیار کم تا زیادی داشته باشد. برای تمیز کردن این نوع از بند می‌توانید از پارچه مایکروفایبر استفاده کنید. برای تمیز کردن لکه‌های پایدارتر از آب گرم و صابون کمک بگیرید.

آموزش تمیز کردن بند اپل واچ
آموزش تمیز کردن اپل واچ 1

بند بافته شده اپل واچ

این بندها از نخ پلی استر بافته شده تهیه شده است. بافت این بندها زیبا هستند اما متاسفانه داخل منافذ بندها گرد و خاک جمع می‌شود. تا حدودی می توانید این آلودگی را با مسواک تمیز کنید. البته این کار ممکن است به بند آسیب برساند. اپل توصیه می‌کند که برای این بندها از پارچه مایکروفایبر استفاده کنید. و در صورت لزوم هم می‌توانید از پارچه مرطوب استفاده کنید.

در صورت نیاز می‌توانید از آب گرم برای تمیز کردن این بندها استفاده کنید. سپس در معرض هوای آزاد قرار دهید.

نحوه تمیز کردن کیس اپل واچ

برای تمیز کردن خود کیس ساعت ابتدا ساعت را از شارژر جدا کنید. در آخر بند ساعت را جدا کنید.

آموزش تمیز کردن اپل واچ | 16
آموزش تمیز کردن اپل واچ 2

سپس کیس را با یک پارچه مایکروفایبر تمیز کنید. در صورت لزوم می‌توانید پارچه را کمی مرطوب کنید. اگر باز هم تمیز نشد، می‌توانید کیس را برای 10 تا 15 ثانیه زیر آب گرم بگیرید. این کار گرد و خاک و چربی را از کیس ساعت تمیز می کند.

همچنین می‌توانید ساعت خود را با برخی دستمال‌های مرطوب و دستمال‌های الکلی ضد عفونی کنید. اما از تمیز کننده‌ها و شوینده‌های شیمیایی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *