ما در یک بازه زمانی 400 لپ‌تاب را مورد بررسی قرار دادیم و بعد از این آزمایش‌ها، توانستیم یک لیست از بهترین لپ تاب های 2019 را پیدا کنیم. قطعا در این بین لپ تاب Dell XPS 13 با عملکرد عالی و قابلیت حمل، همچنین با وجود حاشیه بسیار نازک و اسلیم اطراف نمایشگر که ظاهری مدرن و شیک به آن می‌دهد و صفحه کلید تاچ و تاچ پد و باتری عالی بهترین گزینه در این لیست است. در ادامه با اروس دیجیتال همراه باشید.

در این لیست سعی کردیم لپ‌تاب ها را از لحاظ مختلف بررسی کرده و قابلیت‌ها و برتری‌هایی که دارند را از جنبه‌های متعدد برای شما بیان کنیم. به این ترتیب شما می‌توانید به نسبت شرایط و میزان بودجه‌ای که دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. این لیست شامل بهترین گزینه‌های مک بوک برای کسانی که دوست دارند محصولات اپل را خریداری کنند، لپ تاب های کروم بوک برای کسانی که می‌خواهند یک لپ تاب با سیستم عامل فوق‌العاده سبک و یک لپ تاب خوب از نظر بودجه داشته باشند،

می‌شود. ما همچنین بهترین لپ تاب ها برای دانش‌آموزان و بهترین لپ تاب برای گیمرها را هم معرفی کرده‌ایم.

بهترین لپ تاپ‌ها با یک نگاه

    بهترین لپ تاپ: Dell XPS 13
    بهترین مک بوک: اپل مک بوک ایر
    بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان: Asus ZenBook 13 UX333
    بهترین کروم بوک: Google Pixelbook Go
    بهترین لپ تاب 2 در 1: مایکروسافت سرفیس پرو 7
    بهترین لپ تاپ تجاری: Lenovo ThinkPad X1 Extreme

بهترین لپ تاب با قیمت ارزان : Acer Aspire E 15
    بهترین لپ تاپ گیمینگ: Razer Blade 15
    بهترین لپ تاب برای ویرایش ویدیو: Dell XPS 15
    بهترین لپ تاب برای ویرایش عکس: Apple MacBook Pro

بررسی بهترین لپ تاب های 2019

بهترین لپ تاپ: Dell XPS 13

بهترین لپ تاب های سال 2019 | dell xps 13 2019 review model 9380 30154 720x720 1
بهترین لپ تاب های سال 2019 1

چرا باید این لپ تاب را بخریم؟

  • قابل حمل
  • سریع
  • جذاب
  • قیمت مناسب

این لپ تاب برای چه کسی مناسب است؟ همه به جز گیمرها

چرا ما Dell XPS 13 را انتخاب کرده‌ایم؟

Dell XPS 13 سال‌هاست که لپ تاب مورد علاقه ما بوده است. اما همیشه با یک اشکال کوچک همراه بوده است. موقعیت وب کم در این لپ تاب جایگاه خوبی ندارد. این موضوع می‌تواند برای خیلی از افراد یک موضوع کم اهمیت به نظر بیاید. اما کسانی که از لپ تاب برای برقراری تماس‌های ویدئویی و کنفرانس‌های ویدئویی استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

در نسخه 2019 این لپ تاب کمپانی دل با مهندسی یک وب کم کوچک‌تر موفق شده است بدون اینکه تغییر خاصی در لپ تاب ایجاد شود، آن را به داخل صفحه اصلی بکشاند. این بدان معناست که لپ تاب Dell XPS 13 طراحی بدون حاشیه و اسلیم که همیشه دوست داشته‌ایم را حفظ می‌کند اما این فریم اسلیم هیچ بهایی برای ما ندارد و شما با خرید این لپ تاب یک لپ تاب سبک و قابل حمل با عملکرد بهتر و کیفیت بیشتر خواهید داشت.

آیا لپ تاب Dell XPS 13 زیادی کوچک است؟ پاسخ این سوال منفی است. پد لمسی همچنان به اندازه کافی بزرگ است و صفحه کلید هم اندازه مناسبی دارد و در حین کار مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. این سیستم همچنین از نظر باتری هم جایگاه خوبی دارد و از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد است. به این ترتیب در بیشتر موارد می‌توانید با هر بار شارژ لپ تاب تمام طول روز از آن استفاده کنید. همین مسئله  در مورد عملکرد لپ تاب هم رعایت شده است. لپ تاب های دل همچنان CPUهای Intel Core Whisky Lake خود را دارد که به آن در داشتن بهترین عملکرد کمک می‌کند.

می‌دانید بهترین قسمت این لپ تاب چیست؟ این لپ تاب قیمت ارزانی دارد به طوری که در مقایسه با رقبای هم رده خود در بازار به قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسد. فروش این لپ تاب با قیمت 900 دلار شروع می‌شود. در عین حال اگر شما بخواهید از 2 ترابایت فضای ذخیره سازی بیشترو یک صفحه لمسی زیبا با کیفیت 4K هم بهره مند شوید، مبلغ بیشتری خواهید پرداخت. کمپانی دل یکی از اولین کسانی بود که اعلام کرد با پردازنده‌های  Comet Lake حداکثر6 هسته‌ای لپ تاب های خود را به روز می‌کند. این مورد برای کسانی که کارهای سنگین‌تری مانند ادیت فیلم و عکس با لپ تاب انجام می‌دهند، اهمیت زیادی دارد.

بهترین لپ تاب مک بوک: مک بوک ایر

بهترین لپ تاب های سال 2019 | macbook air 2018 review 5869 720x720 1
بهترین لپ تاب های سال 2019 2

  چرا باید این لپ تاب را بخریم؟

  • شما به MacOS نیاز دارید و ویندوز هم نمی‌تواند این نیازتان را تامین کند.

چه کسی این لپ تاب را می‌خرد؟ این لپ تاب برای کسانی که مدام در سفر هستند، طرفداران اپل و هر کس که مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای دستیابی به کیفیت بهتر است، مناسب می‌باشد.

چرا ما MacBook Air را انتخاب کردیم؟

MacBook Air جدیدترین لپ تاب قدرتمند مک نیست. بهترنی لپ تاب مک درواقع MacBook Pro 15 اینچی با کارت گرافیک مجزا و پردازنده 8 هسته ای است. برای کسانی که برای ادیت ویدئو به دنبال لپ تاب هستند، این لپ تاب بهترین گزینه است. اما برای دیگران MacBook Air می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اپل با تولید MacBook Air سعی داشته است که گزینه جامع برای استفاده تمام افراد تولید کند.

مک بوک ایر با سیستم‌های جدید و قدیمی سازگاری دارد. همین امر هم باعث شده است که این سیستم یک گزینه مناسب برای استفاده امروز باشد. این دستگاه دارای آی دی تاچ است اما نواز تاچ ندارد همچنین دارای USB-C است و مانند مک بوک قدیمی‌تر شما را محدود به استفاده از برخی ابزار خاص نمی‌کند. این سیستم نسبتا نازک و سبک است. صفحه نمایش وضوح بیشتری دارد و همچنین نسبت به سایر دستگاه‌های مک عمر باتری طولانی‌تری دارد. همچنین از همان صفحه نمایش MacBook Pro در این دستگاه هم استفاده شده است.

بهترین قسمت این لپ تاب چیست؟ با اینکه مک بوک در سال 2019 این لپ تاب را در یک نسخه جدید ارائه کرده است، اما قیمت آن را 1,099 دلار یا 999 دلار برای دانشجویان کاهش داده است. شما می‌توانید لپ تاب چهار هسته‌ای قدرتمندی را با ویندوز 10 پیدا کنید. اما علاقه مندان و طرفداران اپل استانداردهای خاص خودشان را دارند که معمولا نمی‌توانند از آن عقب بکشند.

بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان: Asus ZenBook 13 UX333

بهترین لپ تاب های سال 2019 | asus zenbook 13 ux333fa review 12 720x720 1
بهترین لپ تاب های سال 2019 3

چرا باید Asus ZenBook 13 UX333 را بخریم؟ اگر شما هم جز کسانی هستید که یک رایانه ارزان‌قیمت شخصی با سیستم عامل ویدوز می‌خواهید که کارهای روزانه‌تان را با آن انجام دهید، این لپ تاب گزینه مناسبی برای شماست.

چه کسی باید این لپ تاب را بخرد؟ دانش‌آموزان دبیرستانی یا دانشجویان که می خواهند یک لپ تاب قابل حمل با طول عمر طولانی باتری داشته باشند و در همین حین مجبور به پرداخت هزینه گزافی هم نباشند، این لپ تاب برای‌شان مناسب است.

چرا Asus ZenBook 13 UX333 را انتخاب کرده‌ایم؟

دانش‌آموزان و دانشجویان معمولا بودجه کافی برای خرید لپ‌تاب‌های خوب و گران قیمتی مانند Dell XPS 13 یا Huawei MateBook X Pro را ندارند. بنابراین برای آن‌ها بهترین لپ تاب Asus ZenBook 13 UX333 خواهد بود. این لپ تاب یک اولترابوک است که برای خرید آن تنها 850 دلار باید هزینه کنید. درحالی که بیشتر لپ‌های‌های موجود در این بازه قیمت باتری یا صفحه نمایش خوبی ندارند، اما لپ تاب ایسوس هیچ کدام از این اشکالات را ندارد. البته این لپ تاب به اندازه Dell XPS 13 یا مک بوک پرو قدرتمند نیست اما در طراحی و اسلیم بودن فریم شبیه به Dell XPS 13 است. این لپ تاب بدون اینکه از کیفیت ساخت یا کارایی کم کند، طراحی سبک و کاملا اسلیمی دارد.

ارزش bang-for-your-buck در اینجا بیشتر به چشم می‌آید. مدل پایه مجهز به پردازنده i5 و 8 گیکایابت فضای ذخیره سازی داخلی به همراه 256 گیگابایت می‌باشد. این میزان حافظه دو برابر مقدار رم Dell XPS 13 است که با قیمت 900 دلار فروخته می‌شود. همچنین عمر باتری این لپ تاب هم نسبت به سایر کالاهای موجود در بازار بهتر است. اگرچه هنوز هم می‌توانید UX331UA را بخرید. جدیدترین نسخه با حاشیه باریک‌تر و شاسی سبک تر و طول عمر بیشتر باتری در مورد وب گردی ارائه شده است. نکته مهمی که وجود دارد این است که می‌توانید این لپ تاب را با پرداخت هزینه کمی خریداری کنید و این باید مورد توجه دانش‌آموزان قرار بگیرد. اگر باز هم با قیمت مشکل دارید، می‌توانید Acer Aspire E 15 را انتخاب کنید. این لپ تاب با قیمت تقریبی 550 دلار به فروش می‌رسد.

بهترین لپ تاب کروم بوک: Google Pixelbook Go

بهترین لپ تاب
بهترین لپ تاب های سال 2019 4

چرا باید این لپ تاب را بخریم؟ اگر می‌خواهید یک سیستم 2 در 1 داشته باشید که قیمت ارزانی هم داشته باشد، Google Pixelbook Go مناسب شماست.

چه کسی باید این لپ تاب را بخرد؟ دانش‌آموزان یا کسانی که از لپ‌تاب تنها برای کارهای معمولی استفاده می‌کنند و هر کس که می‌خواهد یک سیستم ارزان‌قیمت داشته باشد.

چرا Google Pixelbook Go را انتخاب کردیم؟

Google Pixelbook Go ها به عنوان یک گزینه ارزان قیمت به فروش می‌رسند. سیستم عامل این لپ تاب ویندوز است و گزنیه خوبی برای آن دسته از افرادی است که نمی‌خواهند بیشتر از 500 دلار برای خرید یک لپ تاب هزینه کنند.

اما Google Pixelbook Go یک گزینه به خصوص در بین لپ تاب‌های Chromebook با کمی ظرافت بیشتر است. این لپ تاب با ظرافت، زیبایی و استحکام بیشتری ساخته شده است.

به لطف وزن سبک این لپ تاب که تنها 2.3  پوند است و طول عمر بالای باتری Google Pixelbook Go گزینه خوبی برای دانشجویان یا تمام کسانی است که کارهای روتین و معمولی‌شان را با لپ‌تاب انجام می‌دهند.

این لپ تاب با قیمت اولیه 649 دلار کاهش قیمت قابل توجهی در مقایسه با Pixelbook دارد که با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. البته شما با محدودیت‌های معمول سیستم عامل کروم رو به رو هستید. این برنامه در حد مرورگر وب کروم طراحی شده است. به این معنی که نمی‌توانید برنامه‌های عادی ویندوز را در این سیستم عامل داشته باشید. اما استفاده از آن بسیار ساده و شگفت‌انگیز است. همچنین شما با مراجعه به گوگل پلی می‌توانید برخی از خلاهای نرم‌افزاری را با نرم‌افزارهای اندرویدی پر کنید.

بهترین لپ تاب 2 در 1: Microsoft Surface Pro 7

بهترین لپ تاب
بهترین لپ تاب های سال 2019 5

چرا باید این لپ تاب را بخریم؟ اگر شما یک لپ تاب عالی و همچنین یک تبلت خوب می‌خواهید این گزینه برای شما مناسب است.

Microsoft Surface Pro 7 برای چه کسانی بهترین لپ تاب محسوب می‌شود؟ هر کس که بیش از حد معمول به یک لپ تاب همه کاره نیاز دارد.

چرا Microsoft Surface Pro 7 را انتخاب کردیم؟

سری Surface Pro با صفحه کلید جدانشدنی و عملکرد کامل ویندوز 10 در طل سالیان متمادی کاملا موفق بوده است. این تجربه آشنای رایانه‌ای است که قبلا از آن استفاده کرده‌اید. این لپ تاب همچنین با ویژگی 2 در 1 سازگاری با قلم الکترونیکی و حالات رایانه را دارد. این دستگاه خیلی خوب ساخته شده است و با یک صفحه نمایش عالی با وضوح بالا و نمایش زیبا تصاویر کامل شده است.

آخرین مدل لپ‌تاب‌های مایکروسایت Surface Pro  یعنی Surface Pro 7 هیچ تغییر اساسی و بزرگی نداشته است اما یک نسخه ارتقا یافته کلیدی را ارائه می‌دهند. اکنون به جای یک mini-DisplayPort  یک پورت USB-C دریافت می‌کنید. همچنین با پردازنده نسل 10 Ice Lake  از اینتل یک عملکرد عالی را مشاهده خواهید کرد. هرچند ما آرزو می‌کردیم این لپ تاب از شاسی باریک‌تر و حاشیه کوچک‌تری نسبت به Surface Pro X برخوردار بود. اماSurface Pro 7 ازران‌تر و قابل‌ اعتمادتر از این لپ تاب است. همچنین قابلیت 2 در 1 آن هم گزینه مهمی است که می‌تواند شما را برای خرید آن راضی کند.

بهترین لپ تاب بیزنس: Lenovo ThinkPad X1 Extreme

بهترین لپ تاب
بهترین لپ تاب های سال 2019 6

چرا باید Lenovo ThinkPad X1 Extreme را بخریم؟ لنووو همیشه بهترین لپ تاب‌های تجاری را تولید می‌کند و می‌تواند گفت که X1 Extreme بهترین آن‌هاست.

این لپ تاب برای چه کسی مناسب تر است؟

افرادی که می‌خواهند سرعت و صفحه نمایش بهتری نصیب‌شان شود، همچنین خواستار دوام و طول عمر بیشتر هستند.

چرا ما مولتی تاچ تینک پد ایکس ۱ اکستریم لنوو را انتخاب کردیم؟

هر کس که زمان زیادی را در یک اتاق کنفرانس گذرانده باشد، حتمالا تاکنون با یک ThinkPad مواجه شده است. لنوو نماد تولید بهترین لپ‌تاب‌های تجاری است و بیزنس‌من‌ها همواره شناخت بهتری از لپ تاب‌های خط ThinkPad دارند. بهترین لپ تاب در این سری Lenovo ThinkPad X1 Extreme است. که صفحه نمایش 15.6 اینچی نمای بهتری حتی در یک اتاق بزرگ به شما می‌دهد.

قبل از ارائه Lenovo ThinkPad X1 Extreme به بازار بهترین لپ تاب تجاری ThinkPad X1 Carbon بود که یک صفحه نمایش 14 اینچی داشت. ین لپ تاب ویژگی های زیادی مانند پردازنده سریع Intel Core i7-8750H شش هسته ای و Nvidia GeForce GTX 1050 Ti را با Max Q برای بازی سریع تر و خلاقیت داشت.

لنوو در تولید و ساخت این لپ تاب هیچ چیزی را فراموش نکرده است. گواهینامه معمول MIL-STD 810G برای این لپ تاب موجود است. این لپ تاب دوام بالایی دارد و یک صفحه نمایش 4K دوست داشتنی با پشتیبانی از دامنه های داینامیک (HDR) ذخیره سازی دوتایی اختیاری SSD به شما ارائه می‌شود. همچنین به لطف گزینه‌هایی مانند ThinkShutter امنیت را افزایش داده است.

به طور کلی X1 Extreme لپ تاب خوبی برای بیزنس‌من‌ها و استفاده در کار است. نسل دوم هم در حال حاضر عرضه شده است که دارای پردازنده‌های نسل 9 و نمایشگر اولد است که نوید دیدن رنگ‌های بیشتر، روشنایی و کنتراست بهتر را به شما می‌دهد.

بهترین لپ تاب ارزان: Acer Aspire E 15

بهترین لپ تاب های سال 2019 | best buget laptops acer aspire e 15 720x720 1
بهترین لپ تاب های سال 2019 7

چرا باید این لپ تاب را بخریم؟

عملکرد بسیار شگفت انگیز آن با وجود قیمت پایین و مجموعه کاملی از ویژگی‌های سخت‌افزاری

Acer Aspire E 15 برای چه کسانی مناسب است؟ این لپ تاب برای کسانی که می‌خواهند یک لپ تاب همه کاره داشته باشند بدون اینکه مجبور شوند بانک بزنند، مناسب است!

چرا باید Acer Aspire E 15 را بخریم؟

به طور معمول هر چه بیشتر در لیست لپ‌تاب‌های ارزان قیمت بگردید، قطعا با موارد بدتر و بی کیفیت‌‌تر مواجه می‌شوید. Acer Aspire E 15 هم از این قانون مستثنا نیست. این لپ تاب ظاهر بزرگ و سنگینی دارد و طراحی آن هم چندان چشم نواز نیست. اما شما می‌توانید از آن برای ضبط DVD استفاده کنید. همچنین این سیستم مجهز به یک پردازنده گرافیکی مجزا و اجزا مدرن است. به عبارت ساده‌تر این لپ تاب با توجه به قیمتی که دارد، یک کامپیوتر خوب و کامل است.

پردازنده Core i5  نسل هشتم آن و رم 8 گیگابایتی آن یک کارایی و عملکرد یکنواخت را حفظ می‌کنند. اگر می‌خواهید می‌توانید برخی بازی‌های سبک را با آن انجام دهید و یا برنامه‌های موجود در سیستم‌تان را گسترش دهید. هر چند این لپ تاب ظاهر بزرگی دارد اما صفحه نمایش فول اچ دی آن به طور شگفت انگیزی کاملا خوب و کاربردی است و کنتراست خوبی هم دارد که حتی از برخی از لپ‌تاب‌های درجه یک بهتر می‌باشد. Acer Aspire ERCTf 15 همچنین می‌تواند در انجام پروژه‌های کاری یا تکالیف مدرسه کارتان را راه بیندازد. کیبورد راحت این لپ تاب برای تایپ خوب عمل می‌کند و حافظه و رم نسبتا بالای لپ تاب هم باعث می‌شود که بتوانید همیشه به روز بمانید و هر چه می‌خواهید برنامه و ویدئو در سیستم‌تان ذخیره کنید. این لپ تاب به همان اندازه قیمت مناسبی دارد که لپ تاب کروم بوک دارد و صرفا یک لپ تاب با قیمت عالی است.

بهترین لپ تاب گیمینگ: Razer Blade 15

بهترین لپ تاب
بهترین لپ تاب های سال 2019 8

چرا باید این لپ تاب را بخریم؟ این لپ تاب یک تجربه خارق العاده در حین بازی به شما می دهد.

Razer Blade 15 برای چه کسانی بهترین لپ تاب محسوب می‌شود؟ کسانی که به یک لپ تاب فوق‌العاده برای بازی نیاز دارند، می‌توانند Razer Blade 15 را انتخاب کنند.

چرا Razer Blade 15 را انتخاب کردیم؟

از نمای بیرونی شاید به نظر نرسد که Razer Blade 15 یک لپ تاب گیمینگ است. به همان اندازه که مک بوک پرو باریک و اسلیم است، این لپ تاب هم صفحه نمایش نازک و باریکی دارد و صفحه لمسی و همچنین صفحه نمایش روشن و شفاف 15 اینچی آن باعث می‌شود که بتوانید دید خوبی داشته باشید. حتی اگر این لپ تاب مناسب بازی نبود، احتمالا می‌توانستیم ادعا کنیم که Razer Blade 15 بهترین لپ تاب 15 اینچی حال حاضر است.

Razer Blade 15 با داشتن گرافیک جدید RTX Max-Q ، حداکثر در RTX 2080 و نمایشگر سرعت بالا ، یک ماشین بازی‌ عالی است. Razer Blade 1 تقریبا در مورد همه چیز خود را به عنوان یک لپ تاب گیمینگ آماده کرده است. البته به شرط اینکه نداشتن صفحه نمایش 4k زیاد برای‌تان مهم نباشد. این لپ تاب همچنین در برابر داغ شدن و حرارت زیاد هم مقاوم است. به طوری که شما با انجام هر بازی و تنظیمات مختلف شاهد داغ کردن و ایجاد فشار به لپ تاب نخواهید بود. شما با این سیستم می‌توانید بازی‌های سنگین مانند Assassin’s Creed: Odyssey و Battlefield V را انجام دهید.

به عبارت ساده‌تر این لپ تاب ظریف‌ترین و زیباترین لپ تاب گیمینگی است که تا به حال دیده اید. به روزرسانی اخیر پنل OLED 4K یا 240Hz refresh rate هم باعث شده است که خرید این لپ تاب شیرین‌تر از قبل باشد. گزینه‌هایی مانند Alienware Area-51m ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند اما با این لپ تاب در این رنج قیمت قطعا عالی است.

بهرین لپ تاب برای ویرایش ویدئو: Dell XPS 15

بهترین لپ تاب
بهترین لپ تاب های سال 2019 9

چرا باید این لپ تاب را بخریم؟ شما با خرید این سیستم یک لپ تاب قابل حمل دارید که برای ویرایش فیلم‌ها و ویدئوهای مختلف مناسب است. اگر بخواهیم فراتر از پردازنده سریع و گرافیک قدرتمند Dell XPS 15 را ببینیم باید این لپ تاب را به خاطر داشتن نمایشگر  4k آن تقدیر کرد.

این لپ تاب برای چه کسانی مناسب است؟ این لپ تاب برای کسانی که استفاده اصلی‌شان از کامپیوتر شخصی‌شان برای ویرایش ویدئو است، عالی است. چرا که Dell XPS 15 دارای اجزای قدرتمند و صفحه نمایش واقعا بزرگ و شفاف است.

چرا Dell XPS 15 را انتخاب کردیم؟

زمانی که در حال ادیت یک ویدئو هستید، می‌خواهید که فضای زیادی برای دیدن نتایج داشته باشید. اگر به جای رایانه رومیزی از لپ تاب استفاده می‌کنید، در این جا لپ تاب 15 اینچی وارد عمل می‌شود. این لپ تاب کاملا قدرتمند است و به لطف فناوری‌ مدرن آن کاملا اسلیم و قابل حمل است.

بهترین لپ تاب 15 اینچی Dell XPS 15 است که در سال 2019 و حتی قبل از آن هم بهترین بوده است. با وجود پردازنده 8 هسته‌ای و جدیدترین گرافیک  GTX 1650اکنون راه‌های بیشتری برای پردازش در اختیار شماست. برای برنامه‌هایی مانند Adobe Premiere می‌توانید بهترین عملکرد را با این سیستم تجربه کنید. شما حتی با خرید این لپ تاب دو آپشن برای نمایشگر با قیمت تنها یک نمایشگر در اختیار دارید. یک صفحه نمایش OLED 4K باشکوه و یک صفحه نمایش تاچ 4K.

به طور کلی XPS 15 به راحتی بهترین لپ تاب 15 اینچی موجود در بازار امروز است که به راحتی توانسته است به یک ابزار ایده‌آل برای ویرایش ویدئو تبدیل شود.

بهترین لپ تاب برای ویرایش عکس: Apple MacBook Pro

بهترین لپ تاب
بهترین لپ تاب های سال 2019 10

چرا باید این لپ تاب را بخریم؟ شما بیشترین پشتیبانی از نرم‌افزرا را در این لپ تاب با یک صفحه نمایش عالی و بی‌نقص مشاهده خواهید کرد.

Apple MacBook Pro برای چه کسانی بهترین لپ تاب محسوب می‌شود؟

کسانی که بیشترین استفاده‌ای که از لپ تاب دارند، برای ادیت عکس است، باید Apple MacBook Pro را خریداری کنند.

چرا ما Apple MacBook Pro را انتخاب کرده‌ایم؟

خط تولید مک بوک اپل برای همیشه محبوب‌ترین‌ها را برای ویرایش عکس ارائه می‌دهد. این کمپانی با اطمینان از اجرای بهترین نرم‌افزراها روی MacOS این امکان را فراهم کرده‌اند که با بهترین نرم‌افزارها به ویرایش و ادیت عکس بپردازید.

Apple MacBook Pro لیاقت خود را به کسانی که در زمینه ادیت و ویرایش عکس فعالیت دارند، نشان می‌دهد. این قابلیت در یک فاکتور بسیار خاص و ویژه به عنوان نسل هشتم Intel Core i7 CPUs، رم 16 گیگابایتی و 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی خارجی ارائه می‌دهد. و به لطف یک نسبت ابعاد 16:10 که فضای عمودی و رنگهای گسترده تری (100 درصد sRGB و 91 درصد AdobeRBG)‌نمایشگر عکس را با دقیق‌ترین رنگ‌هایی که می‌توانید تصور کنید، نشان می‌دهد. MacBook Pro دارای نمایشگری مشابه نمایشگرهای دارای پردازنده نسل 9 اینتل است و صفحه بزرگ‌تری ارائه می‌دهد که مورد استقبال بسیاری از عکاسان قرار گرفته است.

لپ تاب ویندوز درحال حاضر لپ‌تاب های محبوب رایج هستند اما MacBook Pro هنوز هم جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است. این سیستم اگرچه برای هدف ادیت عکس ارزان‌ترین گزینه نیست، اما بهترین است.

خب شما نظرات ما را در مورد لپ‌تاب‌ها خواندید. اما هنوز نمی‌دانید که ما چطور به این جمع بندی رسیده ایم و یا فاکتورها و المان‌هایی که بر اساس آن‌ها این لیست را تهیه کرده‌ایم، چیست. طبیعی است که به نسبت ارزش‌ها و فاکتورهایی که داشته باشید، هر لپ تاب می تواند امتیازات متفاوتی دریافت کند و لیستی که ما درست کرده‌ایم هم می‌تواند از نظر همه درست و کامل نباشد. اما در صورتی که شما هم از فاکتورها و المان‌های ما مطلع باشید بهتر می توانید دلیل انتخاب‌هایی که داشته‌ایم را بفهمید. البته ما انتظار نداریم که همه با نظرات ما موافق باشند. اما سعی کردیم تا جای ممکن از آزمایش های عینی استفاده کنیم و لپ‌تاب‌ها را در حوزه عمل بسنجیم. ما سعی داریم با به اشتراک گذاشتن طرز فکری که داریم، ترتیبی دهیم تا شما هم بتوانید بهترین لپ‌تاب را از نظر خودتان پیدا کنید. برای این کار لازم است به سوالات زیر پاسخ دهیم.

چطور یک لپ تاب خوب را بشناسیم؟

  • بهترین مارک لپ تاب چیست؟
  • لپ تاب 1 در 2 چیست؟
  • چه پردازنده‌ای برای لپ تاب بهتر است؟
  • چقدر رم برای ما کافی است؟
  • لپ تاب بهتر است یا تبلت؟
  • آیا لپ تاب به USB-C نیاز دارد؟

بهترین مارک لپ تاب چیست؟

انتخاب یک مارک به عنوان بهترین مارک لپ تاب اخیرا کمی چالش برانگیز شده است. امروزه لپ‌تاب‌های بسیار خوبی در بازار موجود است. با این حال می‌توان به نسبت المان‌هایی که دارید، بهترین لپ تاب را پیدا کنید. به نظر ما برند Dell بهترین لپ‌تاب‌ها را ارائه می‌دهد. این کمپانی همیشه سعی دارد از بهترنی متریال برای رسیدن به عملکرد بهتر در لپ تاب استفاده کند. همچنین شما با مشاهده محصولات این شرکت مدام با طرح‌های جدید و خلاقانه رو به رو می‌شوید.

HP هم بد نیست. این برند هم از برخی متریال منحصر به فرد مانند چرم اصل در تولید محصولات خود استفاده می کند و طراحی مشتری پسندتری دارد. همچنین ویژگی‌هایی مانند مقاومت بیشتر در برابر فشار یا طول عمر باتری بیشتر هم در این محصولات دیده می‌شوند.

از نظر خدمات و اطمینان مشتری اپل پیشرو است. لپ‌تاب‌های مک بوک علاوه بر اینکه دوام بالایی دارند، از نظر ارائه خدمات به مشری هم حرف اول را می‌زنند.

لپ تاب 1 در 2 چیست؟

لپ تاب 1 در 2 لپ تابی است که پیکربندی سنتی را زیر پا گذاشته است. شما با خرید این سیستم هم یک رایانه شخصی دارید که می‌توانید مانند لپ تاب از آن استفاده کنید و هم با تا کردن یا جدا کردن صفحه کلید آن را به تبلت تبدیل کنید.

البته طراحی این نوع لپ ‌تاب زیاد هم جدید نیست. مایکروسافت نسخه تبلت ویندوز خود را در سال 2001 روانه بازار کرد که از قلم الکترونیکی پشیبانی می‌کرد. در سال‌های بعد با پیشرفت تکنولوژی تولید این سیستم لمس خازنی و تکنولوژی قلم فعال بهبود یافت و کم کم لپ‌تاب‌های مدرن امروزی 2 در 1 سر و کله‌شان پیدا شد. مایکروسافت خط تولید Surface  خود را در سال 2012 شروع کرد و بیشتر تولید کننده‌ها هم همین رویه را دنبال کردند.

امروز می‌توانید انواع مختلفی از لپ‌تاب‌های 2 در 1 را انتخاب کنید. رایج‌ترین این‌ها تبلت‌هایی با صفحه کلید قابل جدا شدن است که توسط مایکروسافت سرفیس پرو 6 ساخته شده است. شما می‌توانید نمایشگر را به صورت 360 درجه بچرخانید و یک صفحه بزرگتر داشته باشید.

مهم‌ترین مزیت لپ‌تاب‌های 2 در 1 قابلیت حمل آن‌هاست. این تبلت‌ها بسیار نازک و سبک و قابل حمل هستند. درحالی که آن‌ها همچنین بهترین کار را برای ترسیم و یادداشت برداری روی صفحه نمایش با قلم دارند. این نوع لپ‌تاب‌ها به خاطر چرخش 360 درجه‌ای که دارند و راحتی عمل بیشتری به کاربران خود می‌دهند و شما می توانید به هر شکل که دوست دارید از آن‌ها استفاده کنید.

چه پردازنده‌ای برای لپ‌تاب‌ها مناسب‌تر است؟

محبوب‌ترین CPU برای لپ تاپ ها امروز پردازنده های نسل هشتم ویسکی لیک اینتل هستند که شامل سری Y کم مصرف و سری U سریع و کارآمد است. برای بیشتر کاربران ویندوز 10 ما حداقل Core i5-8265U را توصیه می‌کنیم که یک پردازنده بسیار توانمند است که می‌تواند بدون کم کردن سرعت، کارهای بیشتری را به صورت همزمان انجام دهد. این پردازنده باعث می‌شود که طول عمر باتری هم بیشتر باشد. اگر به نسل‌های قدیمی‌تر پردازنده‌های اینتل برگردید، با سرعت کمتر و هسته‌های کمتر مواجه می‌شوید. به این معنی که زمانی که از چند برنامه به صورت همزمان استفاده می‌کنید، باید منتظر کند شدن یا حتی گیر کردن لپ تاب هم باشید.

Chromebook در سیستم عامل کروم کارآمدتر است و می‌تواند از پردازنده‌های کندتر استفاده کند و هنوز هم عملکرد خوبی داشته باشد. بیشتر Chromebook ها نیازی به داشتن پردازنده سریع‌تر از CPU Core i7 ندارند.

اگر به دنبال یک لپ تاب گیمینگ با لپ تاب مناسب برای تولید محتواهستید، ما نسل 8 تا 9 پردازنده‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. این موارد در لپ‌تاپ‌های مختلف از MacBook Pro 15 گرفته تا Razer Blade موجود هستند.

چقدر رم نیاز داریم؟

بهترین مقدار رم برای لپ‌تاپ و دسکتاپ 8 گیگابایت است. به طور کلی این میزان رم برای سیتم‌عامل‌های ویندوز ، MacOS  یا حتی سیستم عامل Chrome مناسب است. البته اگر از لپ‌تاب برای ادیت فیلم یا عکس استفاده می‌کنید، بهتر است رم‌های 16 گیگابایتی را تهیه کنید.

آیا باید لپ‌تاب بخریم یا تبلت؟

قطعا لپ‌تاب کاربرد بیشتری دارد و می‌تواند حرفه‌ای تر عمل کند. و تبلت بیشتر برای کارهای معمولی‌تر مانند وب‌گردی یا دیدن فیلم یا چت کردن کاربرد دارد. اما اگربه قابل حمل بودن و سبک بودن تبلت‌ها علاقه دارید درحالی که به یک سیستم حرفه‌ای برای انجام کارهایتان نیاز دارید، می‌توانید یک لپ تاب 2 در 1 تهیه کنید.

اگر گیمر هستید یا از لپ تاب برای ادیت فیلم و عکس استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که تبلت‌ها به همان اندازه که نازک هستند، از CPU کندتر هم استفاده می کنند که کمکی به عملکرد بهتر دستگاه نمی‌کند. همچنین تبلت‌ها در مقایسه با لپ‌تاب‌ها قابلیت اجرا کردن نرم‌افزراهای کمتری را دارند در نتیجه برخی از نرم افزارهایی که در لپ‌تاب شما اجرا می‌شود شاید نتواند در محیط تبلت اجرا شود.

آیا لپ تاب باید پورت USB-C داشته باشد؟

بله. بهتر است لپ‌تابی را انتخاب کنید که حداقل یک درگاه USB-C داشته باشد. این پورت تضمین می‌کند که دستگاه‌های که در آینده تولید می‌شوند هم تولید لپ‌تاب شما قابل استفاده کنند. این پورت می‌تواند برای انتقال داده‌ها، برق و اتصال صفحه نمایش کاربرد داشته باشد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که لپ‌تاب‌ها حتی مدل‌های ارزان‌قیمت به طور فزاینده‌ای با این درگاه تولید می‌شوند. بهتر است لپ‌تایی که می‌خرید نه تنها از پورت USB-C پشتیبانی کند که شامل استاندارد  Thunderbolt 3 هم باشد. استاندارد Thunderbolt 3 امکان ترابری حداکثر 40 گیگابایت بر ثانیه را از طریق یک اتصال واحد فراهم می‌کند و می‌تواند از چندین نمایشگر 4K و GPU پشتیبانی کند. این روند می تواند عملکرد گرافیکی سیستم شما را تا حد زیادی بهبود دهد. به احتمال زیاد لپ‌تاب‌هایی که از این استاندارد پشتیبان می‌کنند با کمتر از 1000 دلار قابل خریداری نیستند. و اگر درحال خرید یک لپ تاب رده اول هستید، باید انتظار داشتن حداقل یک پورت  SB-C و پشتیبانی از استاندارد  Thunderbolt 3 را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *