بهترین ساعت هوشمندی که می‌توانید امروز بخرید، اپل واچ سری 5 است. به ما اعتماد کنید. چرا که ما بیش از 100 ساعت هوشمند مختلف شامل ساعت‌های ردیاب تناسب اندام را بررسی کرده‌ایم. ما می‌دانید که یک ساعت هوشمند خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. اما قبل از اینکه نظرمان را در مورد یک ساعت نهایی کنیم، خودمان و افراد تیم آن را تست کرده و برای چند روز استفاده کرده‌ایم تا بتوانید عملکرد آن را از نقطه ‌نظرات مختلف بررسی کنیم. آخرین ساعت هوشمند اپل کاملا کاربر پسند و قابل اعتماد است و بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار امروز می‌باشد.

اگر تلفن هوشمند اندروید دارید، اپل واچ درحال حاضر از لیست انتخاب‌های احتمالی شما حذف شده است و ناچار باید به سراغ ساعت هوشمند دیگری باشید. اما نگران نباشید. برخی از گزینه‌ها هنوز وجود دارند که به اندازه‌ای خوب هستند که خودشان را به مچ دست شما برساند! خب در ادامه این مقاله از اروس دیجیتال بهترین ساعت‌های هوشمندی که در بازار موجود است را در لیست زیر می‌بینید.

بهترین ساعت: اپل واچ سری 5

  • بهترین ساعت برای سیستم عامل اندروید: Samsung Galaxy Watch 2
  • بهترین WearOS: Fossil Gen 5
  • بهترین WearOS برای زنان: Kate Spade Scallop 2
  • بهترین ساعت از نظر قیمت مناسب: Mobvoi Ticwatch E2
  • بهترین ساعت برای دویدن: Garmin Forerunner 945
  • بهترین ساعت برای شناگران: Coros Apex
  • بهترین اسمارت واچ شبه ساعت: Withings Steel HR Sport

معرفی بهترین ساعت هوشمند از نقطه نظرات متعدد

بهترین ساعت هوشمند: اپل واچ سری 5

بهترین ساعت هوشمند
بهترین ساعت هوشمند 2019 1

چرا باید این ساعت را بخریم؟ بهترین پاسخی که می‌توان به این سوال داد این است که این ساعت بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار امروز است.

اپل واچ سری 5 برای چه کسانی مناسب است؟ هر کس که گوشی آیفون دارد، می‌تواند این ساعت را انتخاب کند.

چرا ما اپل واچ سری 5 را انتخاب کردیم؟

اپل واچ مدتی است که در صدر بهترین ساعت‌های هوشمند ما قرار دارد. این انتخاب یک ریسک یا یک انتخاب خوشبینانه نیست. بلکه بی شک اپل واچ سری 5 بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار امروز است. تمام بدنه این ساعت از آلومینیوم ساخته شده است و اگر بخواهید می توانید گزینه‌های دیگر شامل استیل یا  تیتانیوم یا سرامیک را هم انتخاب کنید.

ویژگی بزرگی که در این ساعت بیشتر به چشم می‌آید، صفحه نمایش واقعا بزرگ آن است. با داشتن این ساعت دیگر مجبور نیستید مچ دست‌تان را تا 2 میلی‌متری چشم‌هایتان بالا بیاورید تا بتوانید صفحه را بخوانید. بلکه صفحه نمایش بزرگ ساعت قادر است از دور هم تمام جزئیات را به شما نشان دهد. این ساعت با سیستم عامل WatchOS 6 کار می‌کند. این سیستم عامل دارای اپلیکیشن‌های زیادی است که یک اپ استور اختصاصی هم شما را در یافتن بهترین گزینه‌ها یاری می‌کند.

ویژگی تناسب اندام هم در این ساعت بهبود یافته است. بنابراین علاوه بر GPS ، سنسور ضربان قلب و ویژگی الکتروکاردیوگرام، یک نمایشگر روند فعالیت هم وجود دارد که پیشرفت شما را نشان می‌دهد و اگر کمتر فعالیت کنید، به شما هشدار می‌دهد. همچنین یک هشدار جدید هم به ساعت اضافه شده است که چرخه پریود خانم‌ها را ثبت کرده و به آن‌ها یادآوری می‌کند. یک الارم شنیداری هم به ساعت اضافه شده است که زمانی که خطری از نظر سلامتی تشخیص دهد، به شما هشدار می‌دهد. کیس ضد آب است و می‌توانید در حین شنا و سایر ورزش‌های آبی از آن استفاده منید. همچنین در هنگام پیاده‌روی، یوگا، دوجرخه سواری و غیره می‌توانید روی کمک این اسمارت واچ حساب کنید. همه اینها باعث می‌شود که اپل واچ یک ردیاب تناسب اندام کامل و جامع باشد که استفاده از آن هم کاملا آسان است. همچنین الارم‌های زیادی در موارد مختلف دارد که به بهتر شدن روند زندگی و فعالیت‌های شما کمک می‌کند.

پردازنده جدید S5 از عملکرد سری 5 فوق‌العاده روان و راندمان بیشتر نسبت به S4 برخوردار است. انتخاب نسخه سلولی این امکان را به شما میدهد که در حالی که گوشی آیفون خود را در خانه گذاشته‌اید، تماس‌های از دست رفته، ایمیل‌ها و چت‌های خود را از طریق ساعت دنبال کنید. البته باید قابلیت 4G LTE را برای دریافت تماس و داده فعال کنید. اما یک مجموعه معقول از اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور گواه این است که اپل واچ واقعا می تواند جای خالی گوشی همراه‌تان را برای شما پر کند.

اگر نقصی در این ساعت وجود داشته باشد، در خصوص باتری آن است. چیزی که منحصر به اپل واچ نیست و یک مشکل کلی در بین خیلی از اسمارت واچ‌ها می‌باشد. باتری این ساعت تنها 18 ساعت طول عمر دارد. البته این امکان هم وجود دراد که بتوانید برخی از قابلیت‌های صرفه‌جویی در انرژی را فعال کنید و با خاموش کردن ساعت در مواقع بیکاری طول عمر باتری را هم افزایش دهید. به علاوه این ساعت قیمت بسیار بالایی دارد. به خصوص اگر شما به یک ساعت بادوام نیاز داشته باشید یا در شرایط باشید که ساعت‌تان زود خراب شود و طول عمر معمول را نداشته باشد، خرید این ساعت کمی از نظر اقتصادی قابل توجیح نیست.

یک توصیه برای شما داریم. و آن هم این است که مطمئن شوید که ویژگی اتصال سلولی (cellular connectivity) را واقعا می‌خواهید. چرا که اگر این کار را نکنید شاید مجبور شوید 100 دلار اضافه و بی دلیل خرج کنید. ما یکی از بندهای Sport Loop را توصیه می‌کنیم. همچنین بندهای جانبی زیادی از کمپانی‌های دیگر در بازار وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید بعدا آن را خریداری کنید.

بهترین ساعت هوشمند اندروید: Samsung Galaxy Watch Active 2

بهترین ساعت هوشمند 2019 | samsung galaxy watch active 2 news 14 768x768 2
بهترین ساعت هوشمند 2019 2

چرا باید این ساعت را بخریم؟ این ساعت یک مجموعه از بهترین ویژگی‌ها است و کاربردهای متنوعی دارد. همچنین استفاده از آن بسیار راحت است.

این ساعت برای چه کسی مناسب است؟ هر کس که یک رابط کاربری در ساعت برایش مهم‌تر است و یک ساعت هوشمند روان و کاربردی لازم دارد، بهتر است Samsung Galaxy Watch Active 2 را خریداری کند.

چرا ما Samsung Galaxy Watch Active 2 را انتخاب کردیم؟

به لطف سیستم عامل‌های مختلف برای ساعت‌های هوشمند که اکنون در دسترس هستند، این کار کمی گیج کننده است. Samsung Galaxy Watch Active 2 بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار است که می‌توانید در صورتی که گوشی اندرویدی دارید، از خرید آن لذت ببرید. صرف نظر از انیکه این ساعت توسط سامسونگ، ال جی، هواوی یا هر کمپانی دیگری ساخته شده باشد، می‌توان ادعا کرد که در بین ساعت‌های هوشمندی که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده‌اند بهترین است. Galaxy Watch Active 2 دارای سیستم عامل اختصاصی سامسونگ به نام Tizen  است که درحال حاضر از سیستم عامل Wear Google بازخورد بهتری داشته است.

Wear Google در دو سایز ارائه شده است که یکی دارای کیس 40 میلی‌متری و صفحه نمایش 1.2 اینچی است و دیگری دارای کیس 44 میلی‌متری و صفحه نمایش 1.4 اینچی Super AMOLED است که کاملا و بادوام و شفاف و چشمگیر است. صفحه بزل گرد و دوست داشتنی ساعت هوشمند سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی به منوهای مختلف دست پیدا کنید.

در این ساعت به لطف قابلیت “My Style” می‌توانید واچ ‌فیس‌های شخصی سازی شده‌ای به ساعت اضافه کنید. برای این کار کافی است یک بار از خودتان و لباسی که به تن دارید عکس بگیرید و به Active 2 بدهید.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساعت قابلیت‌های تناسب اندام آن است. Active 2 دارای سنسور ضربان قلب، تشخیص خودکار تمرین، ردیابی تناسب اندام، پردازنده GPS و طیف وسیعی از برنامه‌های تناسب اندام موجود در اپ استور است که در مواقع نیاز می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. اگر ورزش می‌کنید، این ساعت دارای یک الارم مخصوص ضربان قلب است که در صورت مشاهده هر نوع بی‌نظمی ضربان قلب آن را به شما گوشزد می‌کند.

در صورتی که تمایل داشته باشید، مبلغی کمی بیشتر بپردازید، می‌توانید پشتیبانی از قابلیت LTE را هم فعال کنید و یوتیوب یا توییتر را مرور کرده و یا از گوگل ترنسلیت مستقیما روی مچ دست‌تان استفاده کنید. این ساعت دارای 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است که می‌توانید برای ذخیره آرشیو موزیک‌تان از آن استفاده کنید. این ساعت همچنین از لیست‌های Spotify پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به هدفون بلوتوثی متصل شود. تا بدون نیاز به تلفن به تماس‌ها پاسخ دهید یا به موزیک گوش هید. همچنین Galaxy Watch Active 2 با رتبه IP68 ضد آب است و تا عمق 5 متری در آب آسیب نمی‌بیند.

این را هم بگوییم کهGalaxy Watch Active 2  به اندازه Apple Watch Series 5 جذاب و کاربر پسند نیست اما خب قیمت بسیار ارزان‌تری دارد.

می‌توانید از  Galaxy Watch Active 2 با با هر گوشی اندرویدی یا برنامه  Samsung Gear‌استفاده کنید. اگرچه می‌توانید از این ساعت با گوشی آیفون هم استفاده کنید اما چندین ویژگی و قابلیت را در iOS از دست می‌دهید. به همین دلیل است که اگر گوشی آیفون دارید، ما نمی‌توانیم خرید این ساعت را به شما پیشنهاد کنیم. Watch Active 2‌با قیمت 280 دلار برای نسخه 40 میلی‌متری و 300 دلار برای نسخه 44 میلی‌متری عرضه می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند OS Wear: Fossil Gen 5 Wear

بهترین ساعت هوشمند
بهترین ساعت هوشمند 2019 3

چرا باید این ساعت را بخریم؟
این ساعت دارای جدیدترین فناوری است که یک ساعت هوشمند را کاملا روان و کاربرپسند می‌کند.

این ساعت برای چه کسانی مناسب است؟

هر کس که دوست دارد که ساعت هوشمند کاربردی داشته باشد و ظاهر آن هم زیاد برایش مهم نیست، همچنین گوشی  iOS یا اندرویدی دارد می‌تواند ساعت فسیل Gen 5 را بخرد.

چرا ما Fossil Gen 5 را انتخاب کردیم؟

Fossil Gen 5 دارای اسنپدراگون Wear 3100 است که در ساعت‌های Wear OS به خاطر برتری طول عمر باتری و عملکرد نسبت به تراشه‌های فدیمی‌تر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین دارای 1 گیگابایت رم است و آخرین نسخه سیستم عامل Wear گوگل را اجرا می‌کند. این ساعت فقط در سایز 44 میلی‌متری عرضه می‌شود اما شما می‌توانید یک مدل را از بین چند گزینه انتخاب کنید.

دو مدل “Carlyle” و مدل‌های زنانه‌تر “Julianna” در سه ورژن عرضه می‌شوند و با بند 22 میلی‌متری مچ می‌شوند. از نظر رنگ هم مدل‌های Carlyle در رنگ بندی استیل دودی، سیلیکون مشکی یا چرم قهوه‌ای تیره و برای Julianna تن رز گلد، استیل دودی و چرم مایل به قرمز را می‌توانید انتخاب کنید.

در این ساعت سه دکمه وجود دارد که یکی از آن‌ها یک محور چرخشی بزرگ و دو دکمه دیگر کوچک‌تر هستند. دکمه چرخشی برای تنظیم ساعت کاربرد دارد و دو دکمه دیگر هم به انتخاب خودتان برای کاربردهای مختلف تنظیم می‌شوند.

صفحه نمایش 1.28 اینچی امولد حتی در نور مستقیم خورشید هم قابل دیدن است. این ساعت از رزولیشن 416 x 416 pixels برخوردار است. و در هر اینچ 328 پیکسل دارد. فضای ذخیره سازی 8 گیگابایتی داخلی هم در ساعت موجود است. ساعت Fossil Gen 5 را می‌توانید با گوشی اندرویدی یا آیفون جفت کنید. البته در صورتی که از این ساعت با آیفون استفاده کنید، برخی از عملکردها را از دست خواهید داد. سنسورهای زیادی هم برای فعال کردن ردیابی و سایر ویژگی‌ها در این ساعت وجود دارد. Fossil Gen 5 همچنین دارای GPS، ارتفاع سنج، ژیرسکوپ، NFC، میکروفون کوچم و سنسور ضربان قلب است. ردیاب تناسب اندام از طریق Google Fit فعالیت می‌کند که در دسترس است و عملکرد خوبی دارد. اگرچه این سیستم ورزشکارانی که اطلاعات دقیق‌تری می‌خواهند را راضی نمی‌کند.

ما خوشحالیم که دستیار گوگل را در این ساعت داریم. اگرچه انصافا این سیستم کمی کند است. همچنین چند برنامه عجیب و غریب هم وجود دارند که اگر تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارید، می‌توانید به راحتی از شرشان خلاص شوید و آن‌ها را با هر برنامه‌ای که دوست دارید از گوگل پلی جایگزین کنید. عمر باتری هم در حدود 1 روز است که بسیار خوب است و می‌توانید با خاموش کردن برخی از عملکردها آن را بیشتر هم بکنید.

این ساعت همچنین در برابر رطوبت هم مقاوم است به این معنی که می‌توانید از آن در آب و هوای بارانی یا در کارهای معمول روتین استفاده کنید. اما از بردن آن به حمام یا استخر خودداری کنید.

متاسفانه Wear OS هنوز هم می‌تواند در برخی از زمینه‌ها ناامید کننده باشد. اما در کل  به خوبی ساخته شده است و بیشترین استفاده را هم از سیستم عامل دارد. همچنین استفاده از آن همانطور که گفتیم ساده و آسان است. اگر ظاهر Fossil Gen 5 را دوست ندارید، می‌توانید به Michael Kors Lexington 2 هم نگاهی بیندازید. هر چند کمی قدیمی‌تر است اما سخت‌افزار یکسانی دارد و هر دو آن‌ها توسط یک کمپانی ساخته شده‌اند.

بهترین ساعت هوشمند Wear OS برای خانم‌ها: Kate Spade Scallop 2

بهترین ساعت هوشمند 2019 | kate spade scallop 2 review 10 1500x1000 1
بهترین ساعت هوشمند 2019 4

چرا باید این ساعت را بخریم؟ اگر مچ دست‌تان کوچک تر است بهترین ساعت برای شما همین گزینه است. این ساعت شیک و جمع و جور است و توسط کمپانی ساخته شده است که مد و فشن را به خوبی می‌شناسد.

این ساعت برای چه کسی مناسب‌تر است؟

هر کس دوست دارد یک ساعت هوشمند کوچک‌تر داشته باشد، می‌تواند Kate Spade Scallop 2 را به عنوان بهترین ساعت هوشمند برای سایز کوچک سفارش دهد.

چرا ما Kate Spade Scallop 2 را انتخاب کردیم؟

به تدریج دنیای فناوری هم دارد به این درک می‌رسد که زنان همیشه دوست ندارند ساعتی بزرگ و مردانه دستشان بکنند. بنابراین بیشتر آن‌ها گزینه هایی هم برای مچ دست کوچک‌تر تولید می‌کنند و به عنوان ساعت زنانه روانه بازار می‌کنند. همچنین طراحی این ساعت‌ها کمی سخت‌تر می‌شود. چرا که باید پارامترهایی داشته باشد که توجه قشر زنان را به خودش جلب کند. به این ترتیب لازم است سلیقه روز زنان بیشتر شناخته و درک شود. انتخاب فعلی ما در این زمینه Kate Spade Scallop 2 است این ساعت از برندی است که می‌داند زنان چه می‌خواهند و از چه چیزی بیشتر خوششان می‌آید.

ما Kate Spade Scallop 2 را نه تنها به این دلیل بلکه به خاطر قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد انتخاب کردیم. ساعت هوشمند با جدیدترین فناوری‌ها طراحی شده است بنابراین مشخصات آن شسته رفته و کاربرد ی است به همین دلیل نسبت به ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر کاربرد بیشتری هم دارد. صفحه نمایش 1.2 اینچی این ساعت با بدنه 42 میلی‌متری آن کاملا سازگاری دارد همچنین در انتخاب بند ساعت شما چند گزینه برای انتخاب دارید که هر کدام از آن‌ها به نوعی به ساعت جلوه خاصی می‌دهند.

Scallop دارای چند ویژگی نرم‌افزاری جالب است که یکی از آن‌ها می‌تواند سفارشی کردن واچ فیس‌ها نسبت به رنگ لباس شما است. همچنین واچ‌فیس‌های پیشفرض هم در ساعت موجود است که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این ساعت دارای سیستم عامل Wear OS Google است. بنابراین به دستگاه‌های اندروید و iOS متصل می‌شود و برخلاف اولین ساعت هوشمند Kate Spade Scallop ، دارای سنسور ضربان قلب ، GPS و NFC برای اندروید است.

بهترین ساعت هوشمند با قیمت مناسب: Mobvoi Ticwatch E2

بهترین ساعت هوشمند 2019 | mobvoi ticwatch e2 review 14 768x768 2
بهترین ساعت هوشمند 2019 5

چرا باید این ساعت را بخریم؟ این ساعت بهترین ساعت هوشمند Wear OS است که شما می‌توانید آن را پیدا کنید. این ساعت پکیجی از ویژگی‌های مناسب و کاربردی است که با قیمت پایین می‌توانید آن را خریداری کنید. در صورتی که بودجه کمی دارید و به دنبال یک ساعت هوشمند خوب هستید، Mobvoi Ticwatch E2 گزینه خوبی برای شماست.

این ساعت برای چه کسی مناسب است؟ این سات برای کسانی که بودجه کمی دارند و البته دست بزرگی هم دارند و به دنبال یک ساعت بزرگ می‌گردند، مناسب است.

چرا ما Mobvoi Ticwatch E2 را انتخب کردیم؟

با توجه به قیمت 160 دلاری این ساعت، قطعا خرید آن یک خرید مقرون به صرفه و شیرین است. با وجود ارزان بودن این ساعت از یک صفحه نمایش بزرگ و شفاف 1.4 اینچی برخوردار است که آخرین نسخه Wear Google ، یک سنسور ضربان قلب و GPS را برای ردیابی عملکرد شما را هم در خود دارد تنها ویژگی مهمی که در این ساعت لحاظ نشده است، NFC  برای Google Pay می‌باشد.

خبرهای خوبی هم در خصوص باتری داریم. حداقل در تست‌های ما طول عمر باتری این ساعت بیشتر از یک روز است اما به دو روز نمی‌رسد. در صورتی که فرصتی برای شارژ ساعت در شب اختصاص بدهید، احتمالا هیچ وقت شاهد متوقف شدن ساعت و تمام شدن باتری نخواهید بود. Ticwatch E2 ساعت خیلی شیکی نیست. اما خب زشت هم نیست. همچنین با نگاهی به عملکردهای جذاب و کاربردی و البته قیمت مناسبی که دارد، می‌توانیم از ظاهر نه چندان خوب آن بگذریم. به علاوه Ticwatch E2 ضد آب است. در نتیجه می‌توانید هنگام شنا یا سایر تمریناتی که با آب سر و کار دارد هم از آن استفاده کنید.

چرا Ticwatch E2 را به جای ساعت هیبریدی انتخاب کردیم؟ این ساده است. Ticwatch E2 ارزان‌ترین ساعتی است که سیستم عامل Wear OS دارد. با تمام ویژگی هایی که می‌توانید مشابه آن‌ها را در ساعت‌هایی با قیمت دو برابر پیدا کنید، خرید این ساعت یک خرید دوست داشتنی و جالب است.

اما اگر ترجیح می‌دهید که یک ساعت هوشمند هیبریدی داشته باشید، ساعت‌های Fossil Grant، Commuter، Nate، Neely،  Carlie و Jacqueline  هم قیمتی حدود 155 دلار دارند که طراحی خوبی هم دارند و از ویژگی‌های یکسان پشتیبانی می‌کنند.

بهترین ساعت هوشمند برای ورزشکاران: Garmin Forerunner 945

بهترین ساعت هوشمند 2019 | garmin forerunner 945 review 7897 768x768 2
بهترین ساعت هوشمند 2019 6

چرا باید این ساعت را بخریم؟ این ساعت مخصوص ورزشکاران طراحی شده است.

این ساعت برای چه کسی مناسب است؟ هر کس که ویژگی‌های تناسب اندام یک ساعت هوشمند را بخواهد، می‌تواند Garmin Forerunner 945 را به عنوان بهترین ساعت هوشمند بخرد.

چرا ما Garmin Forerunner 945 را انتخاب کردیم؟

ساعت‌های تناسب اندام تمرینات ورزشی و بسیاری از موارد دیگر را پیگیری می‌کند. اما طراحی آن‌ها اغلب نه برای باشگاه و نه استفاده روزانه مناسب نیست. اگر می‌خوانید ساعت هوشمند‌تان طراحی خوبی داشته باشد، بدون اینکه ویژگی های تناسب اندام را هم قربانی کنید، Garmin Forerunner 945 گزینه خوبی برای شماست. به نظر می‌رسد این ساعت شباهت زیادی به ساعت تناسب اندام ندارد. اما هنوز هم سخت‌افزارها و سنسورهای لازم را در خود دارد.

این ساعت دارای یک صفحه نمایش 47 میلی‌متری است که با توجه به آن وزن 50 گرمی آن قابل قبول است. بد نیست اطلاعاتی هم در خصوص سخت افزار این ساعت داشته باشید که شامل مانیتور ضربان قلب، ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما، ژیرسکوب، شتاب سنج و حتی دما سنج است. صفحه نمایش 1.2 اینچی آن شفاف و نسبتا سریع است. شما می‌توانید واچ فیس را به طور لدخواه تنظیم کنید. اما جذابیت واقعی این ساعت به ردیابی تناسب اندام آن است که قادر است تا 30 روز اطلاعات فعالیت شما را جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار دهد. این ساعت برای دویدن و تمرین بسیار مناسب است و می‌توانید اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده و سرعت را به دست آورید. همچنین ویژگی‌های مفیدی برای ورزش‌هایی که با ارتفاع یا دما سر  کار دارند هم دارد.

Garmin Forerunner 945 همچنین اطلاعاتی در خصوص خوابتان به شما می‌دهد و استرس‌تان را اندازه‌گیری می‌کند و از طریق GPS شما را ردیابی می‌کند. شما می‌وانید برخی از داده‌ها را هم از گوشی‌تان در ساعت دریافت کنید. اگرچه این ساعت با آیفون سازگاری کمتری دارد و در صورتی که آن را با گوشی آیفون جفت کنید، برخی از قابلیت‌ها را از دست می‌دهید. اما این مورد هم چیزی از ارزش‌های Garmin Forerunner 945 کم نمی‌کند. طول عمر باتری هم مثال زدنی است به طوری که هر بار شارژ باتری می‌تواند برای 2 هفته کافی باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر این ساعت فضای ذخیره سازی بالای آن است که برای آرشیو کردن 1000 موزیک کافیست. همچنین ساعت از اتصال بلوتوث هم پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به کمک آن هدفون بلوتوثی را به ساعت متصل کنید.

در اینجا باید کمی مکث کرد. قیمت 600 دلاری این ساعت کمی نیاز به فکر بیشتر دارد. ما فکر می‌کنیم این قیمت برای دوندگان یا ورزشکارانی که ویژگی‌های تناسب ساعت برای‌شان مهم است، ارزشش را دارد.

بهترین ساعت هوشمند برای شناگران: Coros Apex

بهترین ساعت هوشمند 2019 | coros apex climb 768x768 2
بهترین ساعت هوشمند 2019 7

چرا باید این ساعت را بخریم؟ این ساعت بادوام است و برای ورزش‌های سه گانه طراحی شده است. بنابراین برای شناگران گزینه مناسبی است.

چه کسی باید این ساعت را بخرد؟ شناگران یا کسانی که به خرید بهترین ساعت هوشمند ضد آب فکر می‌کنند.

چرا ما Coros Apex را انتخاب کردیم؟

زمانی نه چندان دور ساعت‌های هوشمند فاقد قابلیت مقاومت در برابر آب بودند اما آن دوره گذشت و امروز می‌بینید که بیشتر ساعت‌های هوشمند و معمولی در برابر آب یا رطوبت مقاوم شده اند. اما این ساعت به خاطر دوام خوبی که در برابر آب دارد و همچنین ویژگی های تناسب اندامش می‌تواند یک گزینه عالی برای شناگران باشد. Coros Apex با صفحه نمایش 42 میلی‌متری یا 1.1 اینچی و صفحه سرامیکی و بدنه 46 میلی‌متری با صفحه نمایش 1.2 اینچی و صفحه تیتانیوم ارائه می‌شود. صفحه نمایش‌ها به اندازه کافی شفاف و سریع هستند و آخرین اطلاعات در خصوص ساعات تمرین را به شما می‌دهند. این ساعت همچنین یک بند سیلیکونی اسپرت دارد که در هنگام خیس شدن راحت است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

طراحی شیک و مدرن این ساعت و یک دکمه و یک تاج دیجیتال در آن جلوه بسیار چشمگیری دارد. Coors Apex همواره به عنوان یک ساعت تناسب اندام گزینه مناسبی است همچنین به همان اندازه که می‌خواهید از آن در باشگاه یا در مسیر استخر استفاده کنید، در کنار میز شام و مهمانی‌های دوستانه هم احتمالا تمایلی به جدا کردن آن از خودتان نداشته باشید.

Coors Apex با رابط کاربری شیک و ساده‌ای که دارد می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. این ساعت برای تمرین‌های سه گانه طراحی شده است بنابراین در درجه اول برای دویدن، شنا و دوچرخه سواری مناسب است. همچنین می‌توانید در حین سایر تمرینات ورزشی هم از آن استفاده کنید. درحالی که احتمالا فعالیت‌های محدودی داشته باشید، شما احتمالا می‌توانید 5 فاکتور شامل سرعت، فاصله، ضربان قلب، ارتفاع و موارد دیگر را هم با این ساعت بسنجید.

Coors Apex کاملا ضد آب است و از درجه ضد آب 10ATM برخوردار است که نشان می‌دهد به راحتی می‌توانید از آن در استخر با فضای باز استفاده کنید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید. همچنین دکمه‌های فیزیکی بزرگ استفاده از ساعت در استخر را آسان‌تر می‌کنند. بعد از شما هم برای موارد زیادی مانند مسافت طی شده، زمان سپری شده، سرعت و غیره می توانید روی کمک این ساعت حساب کنید.

Coros Apex همچنین برای ردیابی و بررسی خواب هم مناسب است و از طریق بلوتوث می‌تواند به تلفن هوشمند شما متصل شود. به این ترتیب شما جایی برای بررسی بهتر داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ساعت دارید. طول عمر باتری هم می‌تواند تا یک ماه باشد.

خب این ساعت چند تا ویژگی منفی هم دارد. برای مثال ساعت ویژگی‌های محدودی دارد و هیچ نوع تجزیه و تحلیلی مبتنی بر وب ارائه نمی‌دهد. همچنین نسخه 42 میلی‌متری آن از 300 دلار شروع می‌شود در حالی که برای خرید نسخه بزرگ‌تر آن باید 350 دلار هزینه کنید.

بهترین اسمارت واچ شبه ساعت کلاسیک: Withings Steel HR Sport

بهترین ساعت هوشمند
بهترین ساعت هوشمند 2019 8

چرا باید این ساعت را بخریم؟ این ساعت یک ساعت آنالوگ هیبریدی است و یک ساعت هوشمند خوب محسوب می‌شود که ویژگی‌های ردیاب تناسب اندام هم دارد.

این ساعت برای چه کسانی مناسب است؟ مردان یا زنانی که به ساعت‌های کلاسیک علاقه دارند، می‌توانند از خرید این ساعت لذت ببرند.

چرا ما Withings Steel HR Sport را انتخاب کردیم؟

معمولا ساعت‌های هوشمند دارای یک صفحه لمسی هستند و در نتیجه شباهت کمتری به ساعت‌های معمول کلاسیک دارند. اما خب شاید سلیقه شما بیشتر ساعت‌های کلاسیک عقربه‌ای با قابلیت هوشمند بودن را بپسندد. در صورتی که از ساعت‌های هیبریدی خوشتان می‌آید، اما هنوز دوست دارید ساعت‌تان قابلیت اتصال به تلفن و اعلان‌های تناسب اندام را داشته باشد، می‌‌توانید Withings Steel HR Sport را به عنوان بهترین ساعت هوشمند هیبریدی انتخاب کنید. البته در این زمینه گزینه‌های خوب زیادی وجود دارد که می‌توانید به نسبت میزان بودجه‌ای که دارید و همچنین ترجیحاتی که در خصوص ساعت‌تان دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

فکر می‌کنیم Withings Steel HR Sport تعادل خوبی بین استایل و متریال و با یک ساعت کلاسیک آنالوگ برقرار کرده است. Withings Steel HR Sport یک کاور مات مشکی و یک کیس 40 میلی‌متری استیل دارد که با یک دکمه جانبی کامل شده است. با انتخاب بندهای سیلیکونی یا چرمی می توانید ساعت را به سلیقه خودتان تکمیل کنید. در هر صورت این ساعت با تمام بندهای 20 میلی‌متری جفت می‌شود.

در بالای فیس واچ آنالوگ یک LCD کوچک قرار دارد که معیارهای سلامتی و اطلاعیه‌های دریافتی از گوشی هوشمند را به شما ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل مواردی مانند ضربان قلب، میزان کالری سوزانده شده و غیره است. همچنین این ساعت قابلیت اتصال به GPS موبایل را دارد و از VO2 Max هم پشتیبانی می‌کند که قادر است میزان اکسیژن مورد نیاز شما حین تمرین را تخمین بزند. این موارد در رسیدن شما در اهداف سلامتی و تناسب اندام‌تان کمک زیادی می‌کنند. همچنین ساعت ردیاب خواب دارد و میتواند یک گزارش در خصوص کیفیت خوابتان هم به شما بدهد.

حداکثر طول عمر باتری 25 روز است که گزینه بسیار خوبی است. تنها مشکلی که ممکن است بعد از خرید ساعت متوجه آن بشوید، صفحه نمایش کوچک و عملکرد تجزیه و تحلیل آن است. اگر مایل هستید هزینه بیشتری بپردازید، Alpina AlpinerX می‌تواند شما را راضی کند. اگر چیزی که می‌خواهید یک ساعت اسپرت است، اما نمایشگر E Ink را هم می‌خواهید، HR Fossil Hybrid HR گزینه خوبی برای شماست.

به طور کلی Withings Steel HR قابلیت‌های خوبی در زمینه ردیاب تناسب ارائه می‌دهد و می‌تواند یک کاربر معمولی که اهداف چندان حرفه‌ای در این زمینه ندارد را راضی نگه دارد. و همانطور که قبلا هم گفتیم این ساعت دقیقا ظاهری مشابه یک ساعت کلاسیک دارد.

با ساعت‌های هوشمند بیشتر آشنا شوید

چطور بین ساعت هوشمند اپل یا Tizen یا Wear OS یکی را انتخاب کنیم؟

اگرچه به نظر می‌رسد که این سوال سخت و پیچیده است اما درواقع به طور تعجب برانگیزی جواب روشن و واضح است. اگر گوشی اندروید دارید، می‌توانید Tizen را انتخاب کنید که همان سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند سامسونگ است. همچنین ساعت‌های Google OS Wear هم برای گوشی اندرویدی شما مناسب هستند. در صورتی که گوشی آیفون دارید، تنها اپل واچ با iOS کار می‌کند.

اگر صاحب یک ساعت آیفون هستید، تمام ساعت‌های هوشمند با تلفن شما کار می‌کنند به شرطی که از برنامه ویژه سامسونگ یا گوگل برای هنگام سازی آن‌ها استفاده کنید. با این حال توجه داشته باشید که هیچ یک از ساعت‌های Wear OS یا Tizen با آیفون به خوبی اندروید سازگاری ندارند. این امر هم به دلیل محدود کردن دسترسی شخص ثالث سیستم عامل iOS است. به همین دلیل و بسیاری دلایل دیگر ما به صاحبان آیفون توصیه نمی‌کنیم که ساعت هوشمندی غیر از ساعت‌های اپل واچ را بخرند.

صاحبان گوشی‌های اندرویدی هم اگر می خواند بهترین ساعت هوشمند که با گوشی‌شان خوب جفت شود را داشته باشند، توصیه ما خرید ساعت‌های Tizen سامسونگ است.

ساعت هوشمند چقدر دوام دارد؟

از آنجا که ساعت روی مچ دست شماست، همیشه در معرض انواع و اقسام خطرها قرار دارد. و می‌تواند مدام خیس شود یا اینکه ضربه ببینید. به این ترتیب لازم است بیشتر مراقب ساعت‌های خود باشید. همچنین برخی از ساعت‌ها مانند Casio Pro Trek WSD-F30 و Mobvoi Ticwatch S2 دارای برخی از استانداردهای نظامی در خصوص مقاومت‌شان هستند که باعث می‌شود در مقایسه با سایر ساعت‌ها دوام و طول عمر بیشتری هم داشته باشند.

درحالی که امروزه بسیاری از ساعت‌های هوشمند ضدآب هستند، اما همه ساعت‌ها از سری Apple Watch Series 4 گرفته تا Kate Spade Scallop 2 کریستال ضد خش روی صفحه نمایش خود ندارند. این باعث می‌شود که در برابر ضربه و خراش آسیب‌پذیر باشند. کریستال روی صفحه نمایش علاوه بر اینکه به خوبی از ساعت شما محافظت می‌کند، باعث می‌شود که ساعت زیبایی بیشتری هم داشته باشد. در مجموع باید گفت که ساعت هوشمند شما مانند تمام ساعت‌های دیگر در معرض انواع و اقسام آسیب‌ها قرار دارد. از آنجایی که این نوع ساعت‌ها قیمت بیشتری دارند، بهتر است هنگام خرید به داشتن ویژگی‌هایی که دوام و طول عمر ساعت را بیشتر می‌کنند هم توجه داشته باشید.

آیا حتما ساعت هوشمند من باید قابلیت اتصال به GPS را داشته باشد؟

اگر دونده هستید و قصد دارید از ساعت برای مسیر یابی استفاده کنید و یا اینکه دوست ندارید هنگام تمرین و ورزش گوشی‌تان را با خودتان ببرید، طبعا به یک ساعت با قابلیت GPS هم نیاز دارید. به هر حال بیشتر ساعت‌های هوشمند مدرن دارای اتصال GPS هستند. هر چند اگر ساعت‌تان این اتصال را نداشته باشد، می‌توانید در موقع وصل شدن ساعت به گوشی‌تان از GPS موبایل‌تان هم استفاده کنید. اما قطعا عملکرد آن کمی کندتر خواهد بود. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که با استفاده از GPS باتری سریع‌تر از حد معمول خالی می‌شود.

آیا ساعت هوشمند من می‌تواند از پلن دیتا من استفاده کند؟

اگر ساعت هوشمندتان با بلوتوث به تلفن وصل می‌شود، تمام داده‌های مورد نیاز از طریق تلفن وارد می‌شود بدون اینکه هزینه اضافی برای شما به همراه داشته باشد. این امر در صورت خرید ساععت هوشمند با 4G LTE  مانند نسخه LTE سری Apple Watch Series 4 به چشم می‌خورد. زمانی که ساعت هوشمندتان دارای اتصال داده خاص خود است، می‌توانید بدون نیاز به تلفن از آن استفاده کنید، تماس بگیرید، پیام بدهید و غیره

با این حال برای این امتیاز باید هزینه بیشتری بپردازید. این میزان هزینه اضافی هم به نوع بسته پلن و پلن فعلی شما بستگی دارد. اما اگر انتظار دارید مثلا 10 دلار در ماه پرداخت کنید، باید اتصال 4G LTE را در اسمارت واچ‌تان فعال کنید.

آیا ساعت‌های هوشمند جدید با گوشی‌های قدیمی هم جفت می‌شوند؟

اگر تلفن اندرویدیتان را در 3 تا 4 سال پیش خریداری کرده اید، جواب‌تان تقریبا بله است.(البته به شرط اینکه تلفن‌تان تولید همان سال باشد) برای سیتم عامل Google’s Wear OS لازم است که نسخه اندروید گوشی شما 4.4 به بالا باشد. ساعت اپل کمی متفاوت است. سری 3 به بعد این ساعت‌ها با اتصال سلولی به آیفون 6 و بالاتر متصل می‌شوند. اگر یک Apple Watch Series 3 ، 4  یا 5 Apple بدون اتصال سلولی بخرید، این ساعت‌ها با ایفون‌های 5S و مدل‌های بالاتر جفت می‌شوند.

سیستم عاملTizen سامسونگ که در Galaxy Watch و برخی ساعت‌های دیگر سامسونگ یافت می‌شود، به نسخه 5.0 و بالاتر اندروید نیاز دارد. و در آیفون هم به iOS 9.0  یا نسخه های بعدی نیاز است تا ساعت بتواند به خوبی کارش را انجام دهد. نسخه نسخه 4G LTE گلکسی هم فقط با گوشی‌های سامسونگ کار می‌کند.

بهترین ساعت هوشمند کدام سیستم عامل را دارد؟

هر سیستم عاملی ویژگی ها و قابلیت‌های متفاوت خود را دارد. اپل واچ و Tizen ویژه سامسونگ برای خط تولید گلکسی واچ است مناسب هستند و هر دو سیستم عامل هم دارای طراحی خوب، ویژگی‌های چشم گیر و سهولت استفاده هستند. گوگل هم Android Wear را به عنوان Wear OS معرفی کرد. که خب این سیستم عامل فعلا با برخی از مشکلات نرم‌افزاری مواجه است. در هر صورت این سیستم عامل به اندازه WatchOS یا Tizen کاربر پسند نیست.

WatchOS  اپل ساده است و Tizen سامسونگ نیز همینطور. هر دو ردیابی تناسب اندام کاملاً برجسته ای را ارائه می دهند که دسترسی آسان و رابط های بصری خوبی دارند.Galaxy Watch برنامه ها را متناسب با صفحه نمایش گرد طراحی کرده است تا دسترسی به آن‌ها و استفاده از برنامه‌ها آسان‌تر باشد. همچنین این سیستم عامل همیشه یک گزینه برگشت به عقب به شما می‌دهد تا دچار سردرگمی در این محیط نشوید. مزیت دیگری که هست این است که می‌توانید سامسونگ پی را هم به ساعت اضافه کنید تا پرداخت موبایلی را به کمک ساعت هوشمندتان انجام دهید.

همین مورد را می‌تواند در خصوص WatchOS اپل هم گفت. این سیستم عامل محیط جذابی دارد. برنامه‌ها با فشار دادن یک دکمه تاچ به راحتی پیدا می‌شوند. همچنین با فشار دادن یک دکمه شما به راه‌اندازی سریع در Dock دسترسی خواهید داشت. اپل پی هم در WatchOS کار می‌کند. اکنون WatchOS 5 حتی ساده تر از رابط کاربری سامسونگ است که در آن اپل چند منوی اضافی را حذف کرده است و برنامه‌های همراه را هم بهبود داده است. سیستم عامل Wear Google هم در حال پیشرفت است و با دستگاه‌هایAndroid  و  iOSبه خوبی جفت می‌شود. اما خب بیشتر منوها هنوز کند هستند و لیست ها کمی طولانی است که می‌تواند خسته کننده باشد.

از نظر پشتیبانی برنامه سیستم عامل اپل بهترین عملکرد را دارد همچنین پر کاربردترین برنامه ها را دارد که ما به طور مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنیم.  Wear OS هم در گوگل پلی تعداد خوبی برنامه دارد و اپ استور سامسونگ هم در درجه بعدی قرار می‌گیرد. چرا که خیلی از برنامه‌های مفید در Tizen وجود ندارند.

آیا باید یک ساعت هوشمند بخریم؟

شما فکر می‌کنید که به سبک ساعت مچی هوشمند نیاز دارید؟ آیا مطمئن هستید؟

از این گذشته برخلاف یک تلفن هوشمند همه حتما مجبور به خرید یک ساعت هوشمند نیستند. با این حال به دلیل اینکه تولید کنندگان بالاخره دارند اسمارت‌واچ‌هایی را تولید می‌کنند که علاوه بر کارایی ظاهر خوبی هم دارند. همچنین طول عمر باتری 1 روزه در ساعت‌هایی که اسکرین‌های تاچ دارند، هنوز هم برای خیلی‌ها قابل تحمل نیست. و به همین دلیل هم ساعت‌های هیبریدی وارد بازار شدند.

اپل واچ 4 بدون تلفن تا حدودی کار می‌کند و Wear OS یک سیستم عامل به مراتب بهتر در مقایسه با گذشته است. انتخاب سبک‌ها چه برای آقایان و چه برای خانم‌ها بیشتر از سال‌های گذشته است و به عبارتی دست‌مان در انتخاب بیشتر باز مانده است. بسیاری از برندهای فشن هم می توانند اسمارت واچ‌های مختص خودشان را تولید کنند که قطعا طراحی و ظاهر خوبی دارند. همچنین با تولید نسل بعدی ساعت‌های هوشمند با تراشه Snapdragon 3100 Qualcomm شاهد پیشرفت‌های چشمگیرتری خواهیم بود.

با این حال اگر شما به ساعت‌های هوشمند تاچ علاقه‌ای ندارید، می‌توانید ساعت‌های ترکیبی را انتخاب کنید که قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی هم دارند. آن‌ها معمولا نصف قیمت‌ ساعت‌های هوشمند دیگر را دارند و ظاهر کلاسیک‌شان هم می‌تواند توجه شما را جلب کند.

اگر یک ساعت هوشمند توجه شما را جلب کرد و دوست داشتید در خصوص خوب و مناسب بودن آن اطمینان کسب کنید، می توانید خودتان آن را تست کنید. ما ساعت‌های هوشمند را مانند گوشی‌های هوشمند تست می‌کنیم. و حتی بهترین ساعت هوشمند هم از نگاه موشکافانه ما دور نمی‌ماند. ما تمام قابلیت‌ها را تست می‌کنیم و درحالی که چند روز آن‌ها را در مچ دست‌مان داریم، در خصوص خوب و مناسب بودن ساعت‌ها اطمینان کسب می‌کنیم. ما ساعت‌های هوشمند ضد آب را در آب رها می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا وضعیت آن‌ها کاملا مشخص شود. برای تعیین ظرفیت سیستم عامل سعی می‌کنیم تعداد زیادی اپلیکیشن دانلود کنیم و همزمان با آن ها کار کنیم. به این ترتیب هر مشکلی که در روند کار این ساعت‌ها وجود داشته باشد، در حین این تست‌ها مشخص می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *