سونی با تولید PS4 Pro و PS4 Slim دو گزینه جدید را به لیست پلی استیشن‌های خودش اضافه کرد. اگر برای خرید بین این دو گزینه بمانید، کدام یکی از آن‌ها می‌تواند برای شما بهتر باشد؟ سونی در حال حاضر دو نسخه از پلی استیشن 4 را ارائه می‌دهد. این دو دستگاه با اینکه به نظر شبیه به هم می‌رسند، اما در واقع تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

PS4 Slim با قیمت 299 دلار که هم‌اکنون به عنوان PS4 شناخته می‌شود، درواقع یک جایگزین کوچک‌تر و جمع و جورتر برای مدل اصلی PS4 است درحالی که PS4 Pro 399دلاری  یک دستگاه پلی استیشن است که می‌تواند فیلم‌ها و بازی‌ها را با وضوح فوق‌العاده بالا نمایش دهد. خب از بین این دو گزینه کدام یک برای خرید بهتر است؟ برای رسیدن به جواب این سوال در ادامه با اروس دیجیتال همراه باشید.

PS4 Pro و PS4 Slim

PS4 Slim آخرین نسخه استاندارد Ps4 است که طبق گفته کمپانی سونی به نسبت ps4 اصلی 30 درصد کوچک‌تر و 16 درصد سبک‌تر است و همچنین 30 درصد مصرف انرژی کمتری هم دارد. بنابراین تنها در صورتی که چند اینچ کمبود جا دارید می‌توانید Ps4  را با PS4 Slim جایگزین کنید. در غیر این صورت توجیح خاصی برای این کار وجود ندارد.

مقایسه PS4 Pro و PS4 Slim

PS4 Slim

با این حال قیمت 299 دلار بیشترین عامل تحریک برای خرید یک دستگاه پلی استیشن است که بتوانید با آن کمی God of   War یا Horizon: Zero Dawn بازی کنید. همچنین اگر تلوزیون 4k ندارید، PS4 Pro عملکرد چندان خوب و قابل قبولی نخواهد داشت.

PS4 Pro

اگر هنوز دستگاه ps4 را خریداری نکرده‌اید، همچنین تلوزیون 4k دارید و می توانید کمی بیشتر هم هزینه کنید، باید سراغ PS4 Pro بروید. هرچند 100 دلار بیشتر هزینه می‌کنید، اما در عوض دستگاهی را دریافت می‌کنید که علاوه بر بازی قابلیت پخش فیلم را هم دارد

خب با این توصیفات آیا کسانی که ps4 دارند باید آن را به PS4 Pro ارتقا دهند؟ این تصمیم کمی سخت‌تر است. امروزه لیست بازی‌های پیشرفته PS4 Pro شامل Red Dead Redemption 2, Shadow of the Tomb Raider, Horizon: Zero Dawn, Uncharted 4 and Destiny 2 روز به روز درحال بیشتر شدن است. بنابراین این تصمیم تا حد زیادی به بازی که بیشتر آن را انجام می‌دهید و اینکه تا چه اندازه برای‌تان مهم باشد این بازی با قابلیت 4k نمایش داده شود، بستگی دارد.

مقایسه PS4 Pro و PS4 Slim و برخی قابلیت‌ها

مقایسه پلی استیشن واقعیت مجازی و هدست واقعیت مجازی

هدست پلی استیشن واقعیت مجازی روی هر دستگاه ps4 کار می‌کند. هرچند در بازی‌هایی مانند Tetris Effect و Resident Evil 7 با PS4 Pro تجربه بهتری کسب خواهید کرد.

هم ps4  و هم ps4 pro هر دو از High Dynamic Range برای نمایش رنگ‌های غنی‌تر و روشن‌تر در تلوزیون پشتیبانی می‌کنند.

آرشیو بازی

مهم‌ترین چیزی که هنگام خرید پلی استیشن باید در نظر بگیرید، بازی‌هایی است که می‌توانید با آن انجام دهید. تمام بازی‌های PS4 ، PS4 Slim و PS4 Pro روی PS4 ، PS4 Slim و PS4 Pro هم کار می کنند. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که این بازی‌ها در PS4 Pro کمی زیباتر نمایش داده می‌شوند.

PS5 چه؟

اگر در دوراهی انتخاب PS4 Pro و PS4 slim مانده‌اید، باید بدانید که PS5 هم قرار است روانه بازار شود اما نه به زودی. سونی در اکتبر 2018 تایید کرد که کار خود را برای تولید نسل بعدی کنسول‌های بازی شروع کرده است. هرچند تحلیل‌گران معتقدند که کار تولید این سیستم تا سال 2021 طول می‌کشد. به نظر شما این کنسول یک پلی استیشن تمام عیار و جدید است یا تنها یک آپدیت نه چندان کامل مانند PS4 Pro؟ در هر صورت برای فهمیدن این موضوع باید چند سالی صبر کنیم. پس فعلا انتخاب جدیدی جز PS4 Pro و PS4 slim ندارید.

کلام آخر

در کل PS4 slim یک خرید به صرفه است درحالی که PS4 Pro برای پلیرهایی که می‌خواهند بازی‌های بهتری را با تلویزیون 4k تجربه کنند، گزینه بهتری است. همچنین نباید Xbox One S 249  دلاری مایکروسافت را فراموش کنید. Xbox One S تنها کنسول فعلی است که با یک پخش کننده 4K Blu-ray کار می‌کند و بازی‌های HDR روی آن اجرا می‌شوند. همچنین کنسول 499 دلاری Xbox One X که حتی قابلیت 4k بهتری هم در مقایسه با پلی استیشن PS4 Pro ارائه می‌دهد و البته قیمت بالاتری هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *